شماره: 512826 تاریخ : 1399/02/24-04:17:48

افزایش نرخ بلیت شرکت های هواپیمایی در مسیر کیش

همزمان با رفع محدودیت سفر به جزیره کیش از چهار استان کشور، بلیت هواپیما از مبدا شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و بندرعباس به جزیره کیش با افزایش سی درصدی به نرخ های قبل از اسفندماه سال گذشته رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، پروازها به مقصد جزیره کیش از تهران و سه استان دیگر که به دلیل شیووع کرونا حدود دوماه بود لغو شده بود، از فردا مجددا از سرگرفته می شود و سایر شرکت های هواپیمایی می توانند برای آن بلیت بفروشند.

اسفند ماه سال گذشته با توجه به مصوبه فوق العاده شورای سلامت جزیره کیش مبنی بر جلوگیری از شیوع بیش از حد ویروس کرونا، شرکت هواپیمایی کیش موظف شد پروازهای تهران - جزیره کیش، اصفهان - جزیره کیش، شیراز - جزیره کیش، مشهد - جزیره کیش و بندرعباس - جزیره کیش را باطل کرده و امکان سفر هیچگونه مسافری به جزیره کیش مجاز نبود.

اکنون و با رفع محدودیت سفرها در مسیرهای منتهی به جزیره کیش، نرخ بلیت شرکت هواپیمایی ایرتور برای فردا از مبدا تهران مبلغ 550 هزار تومان است و پرواز اکونومی کیش ایر در مسیر تهران به کیش درهمین روز تا 650 هزار تومان به فروش می رسد.

هواپیمایی زاگرس نیز فردا پنج شنبه 25 اردیبهشت مسافران تهران به کیش را با بلیت حدود 600 هزار تومانی جابجا می کند.

هواپیمایی فلای پرشیا نیز برای فردا مسافران شیرازی را با قیمت بلیت 385 هزار تومان به کیش می رساند و پرواز از همین مسیر در روز جمعه با هواپیمایی کیش ایر حدود 100 هزار تومان گران تر و به مبلغ 462 هزار تومان به فروش می رسد.

بلیت هواپیما در مسیر اصفهان به کیش نیز از سوی هواپیمایی کیش ایر در روز دوشنبه 29 اردیبهشت 638 هزار تومان به فروش می رود.

بر اساس قیمتی که در نرخ نامه بلیت پروازهای داخلی در شهریور ماه سال گذشته صادر شد نرخ بلیت تهران به کیش در دامنه قیمتی 252 تا 958 هزار تومان تعیین شد و همزمان با افزایش تقاضا قیمت بلیت در این مسیر تا یک میلیون تومان افزایش می یافت. اما شییوع کرونا قیمت بلیت های تهران به کیش را در دامنه قیمتی 200 تا 300 هزار تومان بسته به کلاس و ساعت پرواز حفظ کرده بود و حتی در فروردین امسال پیدا کردن بلیت 100 هزار تومانی نیز برای سفر به کیش ناممکن نبود.

قرار است رفع محدودیت سفر به کیش با تشدید اقدامات پیشگیرانه و بر اساس دستورالعمل و پروتکل های وزارت بهداشت انجام می شود و پیش بینی می شود افزایش تقاضای سفر در این مسیر نرخ ها را مجددا به سقف قیمت ها نزدیک کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افزایش-نرخ-بلیت-شرکت-های-هواپیمایی-در-مسیر-کیش.bos