شماره: 522206 تاریخ : 1399/08/12-09:48:04

نشست ستاد تنظیم بازار

افزایش عرضه گوشت قرمز در میادین میوه و تره بار

رئیس ستاد تنظیم بازار گفت: با افزایش عرضه مستقیم گوشت قرمز در میادین میوه و تره بار سراسر کشور و حذف واسطه ها، این محصول پروتئینی با قیمت مناسب تری به دست مردم خواهد رسید.

به گزارش بانک و صنعت، عباس قبادی در پایان جلسه ستاد تنظیم بازار افزود: با اشاره به گزارش هایی که در این جلسه مبنی بر میزان تولید گوشت قرمز ارائه شد بازار این محصول شرایط خوبی دارد و با عرضه مستقیم گوشت در میادین میوه و تره بار قیمت آن تعدیل خواهد شد.

وی با اشاره به تصمیم شب گذشته ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مبنی بر تسریع در ترخیص کالا های اساسی گفت: امیدواریم بانک مرکزی نیز روند تخصیص ارز را سرعت بخشد تا بتوانیم همه کالا های مورد نیاز کشور تا پایان امسال از جمله 2 تا 3 میلیون تن کالای رسوبی در بنادر و گمرکات کشور را در همین مقطع یکی دو ماهه، ترخیص و کالای مورد نیاز مردم تا پایان سال را تأمین کنیم.

رئیس ستاد تنظیم بازار ورود دستگاه های نظارتی و تشدید برخورد با تخلفات صنفی به ویژه در توزیع نهاده های دامی را از دیگر مصوبات جلسه ستاد تنظیم بازار عنوان کرد و افزود: با نظارت های انجام شده توزیع گسترده کالا های مصرفی مردم بدون وقفه در سطح عرضه انجام خواهد شد و خوشبختانه گزارش های ارائه شده حاکی از این است که ورود و تولید کالا های مورد نیاز سفره مردم شرایط بسیار خوبی دارد و در بحث ذخایر نیز ذخایر کشور مطلوب است و جای نگرانی از نظر تأمین این کالا ها وجود ندارد.

آقای قبادی با بیان این با ورود نهاد های امنیتی و جهاد کشاورزی بحث توزیع نهاده های دامی بهبود خواهد یافت، گفت: امیدواریم تولید کنندگان با ورود نهاده های دامی بحث جوجه ریزی را با سرعت بیشتری انجام دهند تا کشور در زمینه تأمین مرغ در آینده مشکلی نداشته باشد.

وی با بیان این که بازار مرغ با ثبات تر شده است، افزود: اگر چه هم اکنون بازار یک اختلاف 3 تا 4 هزار تومانی با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار دارد، اما امیدواریم با توزیع نهاده های دامی بازار به ثبات بیشتری برسد.

رئیس ستاد تنظیم بازار در مورد توزیع روغن خام در سطح عرضه نیز گفت: براساس گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران روغن مورد نیاز خانوار ها تأمین شده و در این زمینه مشکلی نداریم و با توزیع گسترده تر صف هایی که بعضاً برای خرید روغن خام تشکیل شده تا پایان هفته تمام خواهد شد.

آقای قبادی تأمین روغن مورد نیاز صنوف را نیز از دیگر مسائل مطرح شده در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار عنوان کرد و افزود: در این جلسه مقرر شد سهمیه ویژه ای در اختیار اتحادیه های صنفی به ویژه صنف قنادی ها قرار گیرد تا مشکل صنوف نیز در این زمینه حل شود.

تشدید برخورد با گرانفروشی مرغ و تخم مرغ

آقای عباس تابش پس از جلسه امروز ستاد تنظیم بازار افزود: با توجه به اخبار خوبی که مبنی بر بهبود ترخیص نهاده های دامی منتشر شده انتظار بر این است که هم تخم مرغ و مرغ از درب مرغداری ها به قیمت مصوب فاکتور شود.

وی با بیان این که ناظران این سازمان در سراسر کشور به سخت افزار های لازم تجهیز شده اند، گفت: همکاران ما براساس اطلاعات برخطی که از سامانه انبار ها در اختیارشان قرار می گیرد با هر نوع مرکزی که شفافیت لازم را نداشته باشد برخورد خواهند کرد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: انتظار داریم از این پس تولید کنندگان هر کیلو تخم مرغ را با قیمت مصوب هر کیلو 12 هزار تومان و هر کیلو مرغ زنده را حداکثر به قیمت 14 هزار و 400 تومان عرضه کنند و شاغلان در حوزه اصناف نیز با سود معقول این کالا ها را به مصرف کننده نهایی عرضه کنند.

آقای تابش با بیان این که این موضوع به ناظران در سراسر کشور ابلاغ شده است، گفت: با کسانی که این شرایط را رعایت نکنند با توجه به هدفمند شدن بازرسی ها برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به ورود دستگاه های امنیتی و جهاد کشاورزی به موضوع نهاده های دامی امیدواریم بتوانیم عرضه خارج از شبکه نهاده را کنترل کنیم و این قول را به تولید کنندگان می دهیم که به زودی صد در صد نیازشان به نهاده ها را در اختیارشان قرار می دهیم.

بررسی قیمت مرغ، گوشت و تامین نهاده ها

نشست ستاد تنظیم بازار از ساعتی پیش با حضور معاونین وزیر صمت و جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و نمایندگان دستگاه های مختلف در حال برگزاری است.

بررسی قیمت مرغ و گوشت و تامین نهاده ها برای واحد های تولیدی و روغن و تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات و توزیع روغن مایع از موارد مورد بحث در این نشست بوده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افزایش-عرضه-گوشت-قرمز-در-میادین-میوه-و-تره-بار.bos