شماره: 518308 تاریخ : 1399/06/03-02:12:14

انجمن نوردکاران خواستار شد؛

افزایش عرضه مقاطع طویل فولادی موجب کاهش قیمت

انجمن نوردکاران فولادی ایران اعلام کرد: افزایش میزان عرضه مقاطع طویل فولادی در بورس کالا ارزانی قیمت ها را برخلاف روند صعودی دلار بدنبال داشت و چنانچه تولیدکنندگان فولاد به تعهدات خود عمل کنند، پیامد ارزانی بیشتر بدنبال خواهد داشت.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران، افزایش بی رویه قیمت فولاد در بورس کالا در چند ماه گذشته به گونه ای بود که در برخی مواقع از قیمت های جهانی نیز پیشی گرفت، دلیل این رشد قیمت عرضه های حداقلی شمش اعلام شد.

بنابراین گزارش، تولیدکنندگان، تقاضای شمش را کاذب و آن را عامل گرانی ارزیابی می کردند و براساس بررسی هایی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار انجام گرفت، مقرر شد تا تولید کنندگان 60 درصد میزان تولیدات خود را در بورس کالا عرضه کرده و بقیه را در بازار آزاد و یا صادراتی به فروش برسانند .

انجمن یاد شده می افزاید: برابر آمار هایی که در سایت بورس کالا ثبت شده، میزان عرضه شمش فولاد در پنج ماهه امسال یک میلیون و 162 هزار و 929 تن بود، در حالی که برپایه اعلام انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در چهار ماه نخست امسال حدود پنج میلیون و 500 هزار تن شمش فولاد تولید شده که از این میزان باید ماهانه حدود یک میلیون تن در بورس کالا عرضه شود.

براساس این گزارش، میزان عرضه شمش در پنج ماه گذشته تولید کنندگان فولاد، یک پنجم تقاضای شمش را در بورس پاسخ دادند، در حالی که میزان میلگرد عرضه شده در دوره فروردین تا پایان مرداد ماه 99 در بورس کالا یک میلیون و 259 هزار و 650 تن بود، درحالی که برابر ابلاغیه وزارت صنعت، تولیدکنندگان محصولات نوردی باید 697 هزار و 757 تن محصول در بورس کالا عرضه می کردند، اما در حدود دو برابر تعهدات خود عمل کرده و محصول در بورس کالا فروختند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افزایش-عرضه-مقاطع-طویل-فولادی-موجب-کاهش-قیمت.bos