شماره: 512808 تاریخ : 1399/02/24-03:22:53

افزایش ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی به 8 میلیون TEU

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد: برنامه سازمان بنادر در سال 99 این است که ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی کشور از 7 میلیون و 700 هزار به 8 میلیون TEU افزایش یابد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد راستاد از افزایش ظرفیت اسمی بنادر بازرگانی در سال 99 خبر داد و گفت: برنامه سازمان بنادر این است که ظرفیت اسمی بنادر بازرگانی کشور را از 246 به 264 میلیون تن افزایش دهیم که در این راستا سیلوهای غلات 100 هزار تندی در بندر چابهار، پروژه فاز 3 بندر شهیدرجایی و اسکله های نفتی نیز در بندر شهیدرجایی برای صادرات و ترانزیت فرآورده های نفتی احداث می شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی به 8 میلیون TEU خبر داد و گفت:همچنین امسال تصمیم داریم که مشارکت بخش خصوصی در بنادر را برای توسعه زیرساخت ها افزایش دهیم.

راستاد در رابطه با میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال گذشته، گفت: 11 قرارداد با بخش خصوصی در سال گذشته در حوزه احداث پایانه های مختلف مخازن نگهداری فرآورده های نفتی، انبارهای نگهداری کالا و همچنین کارخانه های تولیدی منعقد شد که سرمایه گذاری بخش خصوصی در این قراردادها به 55 هزار و 290 میلیارد ریال رسید.

وی گفت: تاکنون پنج مورد قرارداد برای سال 99 در شرف نهایی شدن است که ارزش آن به 1081 میلیارد ریال می رسد. جمع کل سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور نیز تا پایان سال 98، 158 هزار میلیارد ریال بوده که بیشترین میزان سرمایه گذاری مربوط به بندر امام خمینی(ره) با 30 هزار و 99 میلیارد ریال است.

راستاد خبر داد که عمده پروژه های سرمایه گذاری در بنادر شهید رجایی و مجمتع بندری امام خمینی(ره) قرار دارد و به زودی مراسم رسمی آغاز عملیات اجرایی مخازن نگهداری فرآورده های نفتی، آغاز عملیات اجرایی احداث پایانه صادراتی و ترانزیتی، شروع بهره برداری از پروژه احداث مخازن نگهداری نفتی و اسکله های شناور برای گردشگری را در بندر شهید رجایی خواهیم داشت که میزان سرمایه گذاری صورت گرفته معادل 1604 میلیارد ریال و اشتغالزایی پروژه ها 206 نفر است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افزایش-ظرفیت-کانتینری-بنادر-بازرگانی-به-8-میلیون-TEU.bos