شماره: 512225 تاریخ : 1399/02/15-04:34:36

معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

افزایش سرمایه بنگاه های معدنی به 25 هزار میلیارد تومان

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: امسال افزایش سرمایه بنگاه های بزرگ معدن و صنایع معدنی به 25 هزار میلیارد تومان می رسد و توسعه برنامه های پژوهشی از محل این منابع فراهم خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، خداداد غریب پور در نشست بررسی اقدامات انجام شده در خصوص همکاری های ایمیدرو با دانشگاه ها افزود: با توجه به اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت در "جهش تولید"، امسال نیز برنامه های مشارکتی بین ایمیدرو و دانشگاه ها بیش از پیش مورد توجه است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت اختصاص بخشی از بودجه شرکت های معدن و صنایع معدنی به توسعه برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی از محل افزایش سرمایه، گفت: قراردادهای بین ایمیدرو و دانشگاه ها با رویکرد بومی سازی، موجب کاهش نیازهای ارزی شده و این روند ادامه خواهد داشت.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: مدیریت سود شرکت ها و سرمایه گذاری آن در طرح های توسعه شرکت ها، رویکردی توسعه ای است که در ایمیدرو عملیاتی شد.

وی یادآور شد: بررسی زمین شناسی اکتشافی حفاری های عمیق ایران مرکزی از دیدگاه اکتشاف ذخایر پنهان و ... بخشی از همکاری های تحقیقاتی بین ایمیدرو و دانشگاه تهران است.

به گفته غریب پور، طراحی و اجرای کارگاه های تخصصی بین المللی در حوزه معادن و صنایع معدنی برای ستاد و کلیه شرکت ها و واحدهای تابعه ذیل برنامه های این سازمان با دانشگاه امیرکبیر در قالب قرارداد دنبال می شود.

وی افزود: بررسی و امکان دستیابی به فناوری تولید، جاذبه های طبیعی با استفاده از باطله های معدن انگوران به منظور کنترل آلودگی آب و خاک با توجه به فاکتورهای اقتصادی و ... در شمار دیگر برنامه های مدون شده با دانشگاه امیرکبیر است.

معاون وزیر صنعت، پروژه بومی سازی و احیای معادن کوچک را یکی از برنامه های مهم ایمیدرو با جهاد دانشگاهی معرفی کرد و گفت: جهاد دانشگاهی پروژه پژوهشی طراحی و احداث واحد ساخت کاتالیست HDS (سولفورزدایی هیدروژنی) با ظرفیت یک تن در روز در مقیاس نیمه صنعتی و پروژه پژوهشی مطالعه روش های شستشوی زغال سنگ حرارتی را در دست اقدام دارد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: طرح پژوهشی تولید آلومینا از کانی ­های رسی و بوکسیت کم عیار و همچنین پروژه طراحی، تدوین فن آوری و مستندسازی خط ریخته گری پیوسته فولاد از جمله برنامه های تحقیقاتی ایمیدرو و جهاد دانشگاهی است.

به گفته وی، طرح تحقیقاتی کاربردهای فناوری ­های برافکن در صنعت فولاد (فناوری که بازار جدید و زنجیره ارزش جدید ایجاد می کند) با تمرکز بر فناوری ­های هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و چاپ سه بعدی و شناسایی الزام های طراحی رویکردهای بهینه ارتقاء اکوسیستم استارت آپی معدن و صنایع معدنی و... از جمله همکاری های بین ایمیدرو و دانشگاه شریف است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افزایش-سرمایه-بنگاه-های-معدنی-به-25-هزار-میلیارد-تومان.bos