شماره: 519270 تاریخ : 1399/06/19-07:33:54

افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون به عنوان یک اولویت مهم در دولت دنبال شده است

معاون اول رئیس جمهور از افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون به عنوان تصمیم مهم دولت یاد کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر امروز در آیین افتتاح همزمان 383 طرح تعاونی و همچنین پانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر در مجتمع فرهنگی تلاش اظهار داشت: بخش تعاون از ویژگی های ممتازی برای تحقق اهداف اقتصادی کشور به ویژه ایجاد اشتغال، برقراری عدالت اجتماعی، تجمیع سرمایه های خرد برای انجام فعالیت های اقتصادی بزرگ و پایدارسازی درآمد مردم برخوردار است.

جهانگیری مطرح شدن سند تعاون و تحقق اهداف و راهبردهای این سند را اقدام ستودنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: ضرورت های مهمی برای کمک به تحقق سهم واقعی بخش تعاون وجود دارد که به این الزامات پایبند هستیم و افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون به میزان 28 هزار میلیارد ریال از مهم ترین تصمیمات دولت در این زمینه بوده است که در تقویت توان تسهیلات دهی این بانک و حمایت از تعاونگران بسیار حیاتی به نظر می رسد.

وی افتتاح 383 طرح تعاونی به ارزش 30050 میلیارد ریال را از دستاوردهای تعاونگران طی سال جاری عنوان نمود و گفت: اقدامات ارزشمند و ماندگاری در بخش تعاون در حال وقوع است و احیای ابرازهای تشویقی پیش بینی شده قانونی در شکوفایی بخش تعاون حائز اهمیت می باشد.

جهانگیری مجموع تدابیر و اقدامات صورت گرفته در بخش تعاون را ستودنی عنوان نمود و فراهم سازی بسترهای الکترونیک برای ساماندهی بخش تعاون را الگویی برای سایر بنگاه های اقتصادی در راستای برگزاری مجامع عمومی سالیانه بر بستر الکترونیک و به صورت غیرحضوری یاد کرد.

وی برگزاری مجامع سالیانه عمومی تعاونگران در بستر سامانه جامع و هوشمند تعاون را اقدامی مهم در جهت شفافیت و افزایش مشارکت اعضا عنوان نمود و گفت: بخش تعاون با این تدبیر بجا، در غیرحضوری نمودن مجامع عمومی در ایام بحرانی شیوع کرونا پیشگام بوده است.

شایان ذکر است در آیین افتتاح 383 طرح به صورت همزمان، استانداران سراسر کشور نیز به صورت ویدئوکنفرانسی با این مراسم در ارتباط بودند و استانداران اصفهان، خوزستان، قم، قزوین و گیلان نیز در خصوص فعالیت های تعاونی ها در سطح استان توضیحاتی ارائه دادند و طرح های مهم استانی را افتتاح نمودند.

گفتنی است در این مراسم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعدادی از معاونین وزارتخانه، حجت اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون، سید باقر فتاحی و عباس نجفی اعضای هیات مدیره بانک، مسئولین ارشد و فعالین بخش تعاون و مدیران عامل شرکت های تعاونی برتر نیز حضور داشتند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افزایش-سرمایه-بانک-توسعه-تعاون-به-عنوان-یک-اولویت-مهم-در-دولت-دنبال-شده-است.bos