شماره: 313782 تاریخ : 1396/10/24-02:30:25

افزایش حقوق مقامات ممنوع شد

بر اساس مصوبه دیروز کمیسیون تلفیق، در سال آینده، حقوق آن دسته از کارکنان دولت که کمتر از پنج میلیون تومان است، 10 تا 18 درصد افزایش خواهد یافت. به این ترتیب که هرچه دریافتی به پنج میلیون تومان نزدیک تر باشد، درصد افزایش کمتر و نزدیک به 10 درصد خواهد بود. بر این اساس حقوق کسانی که بیش از پنج میلیون تومان دریافت می کنند، تغییر نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ افزایش حقوق فقط برای کارمندان با دریافتی کمتر از 5 میلیون تومان


در این باره، سخنگوی کمیسیون تلفیق، گفت: بر اساس مصوبات روز شنبه، کمیسیون دولت مکلف شد حقوق و مزایای مستمر گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر دستگاه‌های اجرایی و اعضای هیئت علمی و قضات را به گونه‌ای افزایش دهد که متوسط رشد حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال 96 کمتر از 50 میلیون ریال دریافت می کنند به صورت پلکانی نزولی به میزان 10 تا 18 درصد باشد. علی اصغر یوسف نژاد  افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال 96 ماهیانه بیش از 50 میلیون ریال است و حقوق و مزایای مستمر مقامات موضوع 71 قانون مدیریت خدمات کشوری و مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره، روسای دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت و ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه و شهرداران مراکز استان‌ها و دریافتی اعضای شوراهای اسلامی شهر مرکز استان‌ها در سال 96 افزایش نمی‌یابد.

یوسف‌نژاد افزود: هرگونه افزایش حقوق و مزایا، فوق العاده‌ها و کمک هزینه‌ها و ایجاد کمک‌هزینه های جدید تحت هر عنوان و از هر محل ممنوع و تصرف غیرقانونی در اموال عمومی محسوب می‌شود و مرتکبان مشمول مجازات مقرر در ماده 598 قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) خواهند بود.

سقف پاداش پایان خدمت کارکنان تعیین شد

این نماینده مردم  در مجلس دهم افزود: بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق پاداش پایان خدمت کارکنان پس از 30 سال کار، حداکثر 252 میلیون تومان تعیین شد که نحوه محاسبه این پاداش به این شرح است: هفت برابر حداقل حقوق ماهانه که هم اکنون ماهانه حداقل حقوق یک میلیون و 200 هزار تومان است و این رقم پس از گذشت 30 سال خدمت به 252 میلیون تومان می رسد. 

مقامات شامل چه افرادی می شوند؟

یوسف‌نژاد افزود: کسانی که بیش از پنج میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرند، روسای قوای سه‌گانه، اعضای شورای نگهبان، معاونان رئیس جمهور، وزیران، مقامات، قضات، هیئت علمی، نمایندگان مجلس، سفیران، استانداران، معاونان وزیران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، روسای موسسات و دانشگاه‌ها، روسای شرکت‌های دولتی، روسای موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک‌ها، موسسات اعتباری و شرکت‌های بیمه دولتی، روسای موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی و بنیادها،روسای  موسسات و نهادهای انقلابی  صدا و سیما، ستاد اجرایی و قرارگاه‌‌های سازندگی در سال آینده بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق افزایش حقوق نخواهند داشت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افزایش-حقوق-مقامات-ممنوع-شد.bos