شماره: 509828 تاریخ : 1398/12/27-03:38:42

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران اعلام کرد

افزایش تولید محصولات ضدعفونی‌کننده با ایجاد خطوط تولید جدید

علی نقیب، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و رئیس هیات مدیره شرکت بهداشتی دکتر عبیدی، که پیشتر از حل سریع مساله کمبود مواد ضدعفونی‌کننده گفته بود، عنوان کرد که این محصولات در خط تولید شرکت‌های بهداشتی قرار گرفته و به بازار عرضه شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، با شیوع ویروس کرونا و افزایش جهشی تقاضا برای محصولات ضدعفونی‌کننده، قیمت این محصولات در بازار افزایش یافت و کمبود برخی محصولات نیز به شدت احساس شد، مساله‌ای که باعث شد تا فعالان بخش خصوصی و بنگاه‌های تولیدی به سرعت برای تامین نیاز بازار در این موقعیت حساس و برای صیانت از سلامت جامعه وارد عمل شوند.

علی نقیب، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران که از فعالان حوزه تولید مواد بهداشتی و رئیس هیات مدیره شرکت عبیدی است در همان ابتدا تاکید کرد که ظرف مدت دو هفته، با تغییر استراتژی تولیدکنندگان و افزایش تولید، این کمبود در بازار برطرف می‌شود، مساله‌ای که به نظر می‌رسد به واقعیت تبدیل شده و اکنون در اغلب فروشگاه‌ها مواد ضدعفونی‌کننده سطوح و دست یافت می‌شود.

نقیب با اشاره به تولید انبوه مواد ضدعفونی‌کننده سطوح در شرکت بهداشتی دکتر عبیدی، خبر داد که خط تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست نیز در این شرکت راه‌اندازی شده است. او افزود: این محلول، بر مبنای استانداردهای اعلام‌شده از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) و برخی مقالات منتشر شده توسط نشریات معتبر بین‌المللی، فرموله شده است.  

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با توضیح اینکه این محلول ضدعفونی‌کننده دست، علاوه بر دارا بودن ترکیبِ اتانول 70 درصد، از دیگر مواد موثره آنتی‌میکروبیال تشکیل شده است، افزود: این محلول با ترکیباتی که در آن به کار رفته است، علاوه بر ویروس کرونا، توانایی از بین بردن دیگر میکرو ارگانیسم‌های بیماری‌زا و پاتوژن‌های موجود در مراکز درمانی نظیرِ انواع باکتری‌، قارچ و دیگر ویروس‌ها را نیز دارد.

علی نقیب در ادامه، به افزودن ترکیبات جدیدی برای به حداقل رساندن عوارض پوستی ناشی از مصرف الکل و ضدعفونی‌کننده‌ها در این محلول اشاره کرد و گفت: این محلول، بدون نیاز به رقیق کردن، آماده‌ مصرف است و تنها با ریختن چند قطره از آن در کف دست‌ها و ماساژ 30 ثانیه‌ای تمام سطوح دست با یکدیگر، ویروس‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برد.

او افزود: شرکت بهداشتی دکتر عبیدی، مجوز تولید این محلول ضدعفونی‌کننده را از اداره کل داروی سازمان غذا و دارو اخذ کرده و ظرفیت تولید روزانه 40 هزار عدد از آن را دارد.

نقیب تاکید کرد که این محلول نیز همانند دیگر محصولات بهداشتی تولیدشده در سطح داروخانه‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور توزیع می‌شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افزایش-تولید-محصولات-ضدعفونی‌کننده-با-ایجاد-خطوط-تولید-جدید.bos