شماره: 514264 تاریخ : 1399/03/22-12:43:54

افزایش 677 هزار تنی ظرفیت تولید پتروشیمی کشور

مدیرعامل پتروشیمی لردگان از بهره برداری فاز دوم این طرح خبر داد و گفت: در سومین ماه از سال جهش تولید واحد آمونیاک پتروشیمی لردگان در مدار تولید قرار گرفت که 677 هزار تن به ظرفیت تولید پتروشیمی کشور اضافه می کند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پتروشیمی لردگان، محسن محمودی با اشاره به اینکه این طرح با هدف تولید 677 هزار تن آمونیاک راه اندازی شده است، تصریح کرد: واحدهای تولید اوره و آمونیاک لردگان در سه فاز طراحی شده که فاز اول آن یوتیلیتی (تجیزات و پشتیبانی) بوده و به طور کامل در مدار سرویس قرار گرفته است. فاز دوم تولید آمونیاک است که در مرحله بهره برداری قرار گرفت و در آخر، فاز تولید اوره با ظرفیت حدود یک میلیون تن است که در ماه آینده به بهره برداری می رسد.

محمودی بهره برداری از پتروشیمی لردگان را از آن جهت حایز اهمیت دانست که این راه اندازی بدون حضور کارشناسان خارجی با همت و تلاش کارشناسان صنعت پتروشیمی و با ثبت رکورد 27 میلیون نفر ساعت کارکرد ایمنی بدون حادثه راه اندازی شده است.

وی با اشاره به آثار مثبت این طرح در جهت توسعه اقتصادی منطقه بیان داشت: با افتتاح کامل این پتروشیمی 600 نفر به صورت مستقیم و دو هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهندشد که بیشتر آنها نیروهای بومی را شامل می شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افزایش-677-هزار-تنی-ظرفیت-تولید-پتروشیمی-کشور.bos