شماره: 520412 تاریخ : 1399/07/08-02:04:24

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اعلام کرد:

افزایش 10 درصدی ضریب نفوذ خدمات صندوق توسعه صادرات

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران از افزایش 10 درصدی ضریب نفوذ این صندوق خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت، افروز بهرامی گفت: همزمان با تشدید تحریم ها و اعمال فشار حداکثری، بیشترین محدودیت متوجه مراودات مالی و کارگزاری های بین بانک های ایرانی و خارجی بوده و در عمل دریافت اعتبارات اسنادی برای صادرکنندگان با محدودیت های جدی مواجه شده است.

وی افزود: صندوق ضمانت صادرات ایران برای پوشش ریسک های اعمالی بر صادرکنندگان و برای ایجاد یک حاشیه امن برای وصول مطالبات آنها با متنوع سازی خدمات و توسعه فعالیت ها، گام های مهمی برداشته است.

بهرامی ادامه داد: ضریب نفوذ خدمات صندوق ضمانت صادرات افزایش قابل توجهی داشته و در حال حاضر همتراز با استانداردهای جهانی در کشورهای توسعه یافته، به لحاظ ضریب پوشش خدمات صندوق نسبت به صادرات ملی، میان کشورهای اسلامی رتبه اول را کسب نموده و این صندوق مطابق با استانداردهای بین المللی در این حوزه حرکت می کند.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات اعلام کرد: در پنج ماهه اول سال 99، بالغ بر 10 میلیارد و 870 میلیون دلار صادرات غیرنفتی کشور بوده که حدود یک میلیارد و 300 میلیون دلار آن از طریق صندوق ضمانت صادرات و حمایت های آن انجام شده است.

بهرامی گفت: البته این در شرایطی است که ما در وضعیت ویژه ای از محدودیت های شیوع کرونا و تشدید تحریم ها قرار داریم و علی رغم کاهش 40 درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل به دلیل مسدود بودن تعدادی از مرزها در چند ماهه اول سال، صندوق ضمانت صادرات با رشد 93 درصدی در افزایش خدمات و عملکرد مواجه بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش 300 میلیون دلاری سرمایه اولیه صندوق با مصوبه شورای هماهنگی سران قوا، عملاً سرمایه این صندوق افزایش بالایی داشته و در حال حاضر تا 4 برابر ریسک پذیری صادرات، حمایت خودمان را ارتقا داده ایم.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات تاکید کرد: خوشحالیم که در عمل صادرات غیرنفتی جایگزین درآمدهای نفتی کشور شده و فشار حداکثری نتوانست درآمدهای ارزی کشور را متوقف نماید و حتی ما موفق شدیم اقلام جدیدی را به سبد صادراتی خود اضافه کنیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افزایش-10-درصدی-ضریب-نفوذ-خدمات-صندوق-توسعه-صادرات.bos