شماره: 490755 تاریخ : 1398/06/23-03:46:03

افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین المللی انواع کفپوش، موکت و فرش ماشینی و صنایع وابسته

یازدهمین نمایشگاه بین المللی انواع کفپوش، موکت و فرش ماشینی و صنایع وابسته با حضور مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران افتتاح گردید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، این نمایشگاه در 36 هزار مترمربع و با حضور 138 شرکت داخلی و خارجی برگزار و تا 25 شهریور ماه میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.
افسانه محرابی مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت در حاشیه افتتاح این نمایشگاه ضمن رونمایی از اولین و بزرگترین فرش پرچم اباعبدالله الحسین علیه السلام با بیش از 5/1 میلیون گره در مترمربع و همچنین رونمایی از برخی دستاوردهای جدید در حوزه فرش ماشینی گفت: صنعت فرش ماشینی کشور با تعداد 870 واحد صنعتی تولیدکننده، اشتغال 25 هزار نفر و پتانسیل ارزآوری بیش از 400 میلیون دلار در حوزه انواع کفپوش نسجی ماشینی از مهمترین صنایع حوزه نساجی و پوشاک می‌باشد.
وی تصریح کرد: اکنون حضور برخی تولیدکنندگان فرش ماشینی با رونمایی از دستاوردهای جدید و دستباف گونه با طرح‌ها و نقشه‌های سنتی و مدرن در حال رقابت در صادرات با کشورهای مطرح دنیا از جمله ترکیه می‌باشند بطوریکه ایران رتبه پنجم صادرات انواع کفپوشهای نسجی در دنیا را به خود اختصاص داده و بهمین منظور حمایتهای همه جانبه و ارائه توانمندهای این صنعت با همکاری سایر دستگاهها بویژه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ضروری و حائز اهمیت می‌باشد.
مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت در پایان ضمن اشاره به حضور مناسب و توانمند تولیدکنندگان اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه می‌بایست با حضور صنایع تامین کنندگان مواد اولیه فرش ماشینی از جمله ریسندگان نخ اکریلیک فرش ماشینی، نخهای پلی‌پروپیلن و نیز سیستم پنبه‌ای، پر رنگ تر از گذشته باشد تا ضمن شناسایی و ارائه این توانمندی ها، شاهد کاهش وابستگی به واردات مواد اولیه مورد نیاز این صنعت باشیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افتتاح-یازدهمین-نمایشگاه-بین-المللی-انواع-کفپوش-موکت-و-فرش-ماشینی-و-صنایع-وابسته.bos