شماره: 518348 تاریخ : 1399/06/03-05:57:50

فردا انجام می شود:

افتتاح پنج طرح صنعت آب و برق به ارزش 3.2 هزار میلیارد تومان

عملیات اجرایی و بهره برداری از پنج پروژه صنعت آب و برق با سرمایه گذاری سه هزار و 292 میلیارد تومان فردا (سه شنبه) در هفدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو در استان البرز انجام می شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، پروژه های که در البرز افتتاح می شوند شامل آغاز عملیات اجرایی واحد سوم تصفیه خانه آب شماره 2 کرج و بهره برداری از 2 هزار و پروژه توسعه ای شرکت های توزیع برق سراسر کشور از 5 نقطه، حفر و تجهیز چاه و خطوط آبرسانی شهری در استان البرز، توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب و نصب انشعاب ها در کرج و هشتگرد و آبرسانی به 14 روستا در استان است.
از مجموع سرمایه گذاری این پروژه ها که از محل منابع داخلی، بودجه دولتی و صندوق توسعه ملی تامین شده، 35 میلیارد تومان برای آغاز عملیات اجرایی واحد سوم تصفیه خانه آب شماره 2 کرج بوده و مابقی برای دیگر پروژه ها هزینه شده است و با اجرای این پروژه ها در مجموع برای 288 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم فرصت اشتغال ایجاد می شود.

این گزارش حاکی است، دو هزار و 230پروژه توسعه ای شرکت های توزیع برق سراسر کشور شامل افزایش شبکه خود نگهدار فشار ضعیف هوایی به 45 درصد کل شبکه و رشد 16 درصدی در نصب ادوات تولید پراکنده است که با هدف کاهش تلفات، افزایش قدرت مانور، بهسازی اتصال های شبکه و کاهش مشهود در نرخ خاموشی مشترکان اجرا شده اند.
همچنین واحد سوم تصفیه خانه آب شماره 2 کرج با ظرفیت 500 لیتر در ثانیه و یک بار مخزن با هدف تامین آب شرب 192 هزار نفر اجرا می شود.
عملیات حفر و تجهیز چاه و خطوط آبرسانی شهری هم شامل 6 حلقه چاه، 4 کیلومتر خط انتقال و یک مخزن 500 متر مکعبی جمعیت 92 هزار و 900 نفری در استان البرز را پوشش می دهد.
پروژه توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب و نصب انشعاب ها در کرج و هشتگرد هم شامل اجرای عملیات لوله گذاری فاضلاب در اقطار 250 تا 700 میلی متر از جنس پلی اتیلن دو جداره فاضلابی و 65 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب با هدف افزایش جمعیت زیر پوشش شبکه فاضلاب و به تبع آن افزایش سطح بهداشت مردم و حفظ محیط زیست به بهره برداری می رسد.
عملیات آبرسانی به 14 روستا نیز شامل بازسازی 674 فقره انشعاب و اصلاح و بازسازی 14 کیلومتر شبکه توزیع است که پنج هزار و 493 خانوار با جمعیت 17 هزار و 603 نفر را زیر پوشش برده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افتتاح-پنج-طرح-صنعت-اب-و-برق-به-ارزش-32-هزار-میلیارد-تومان.bos