شماره: 520805 تاریخ : 1399/07/14-05:45:19

با حضور رییس جمهوری انجام شد؛

افتتاح 2 هزار و 500 کیلومتر راه جدید روستایی

دو هزار و 500 کیلومتر طرح بهسازی و آسفالت راه روستایی با حضور رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی به بهره برداری رسید.

به گزارش بانک و صنعت، امروز (دوشنبه) مراسم افتتاح ویدئو کنفرانسی پروژه ها با حضور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از شهرستان طالقان برگزار شد.

طرح ملی ابرار(اقدام برای راه های اولیت دار روستایی) عنوان افتتاحیه های امروز است که از سال گذشته به عنوان طرح مهم دولت توسط سازمان راهداری درحال اجرا است و هدف آن رفع محرومیت در روستاهای کشور است و هفته گذشته نیز در استان تهران با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال، چندین پروژه افتتاح شد.

این طرح که در مرحله اول بر ساخت و تکمیل 2 هزار کیلومتر راه روستایی در سطح کشور تا پایان سال 98و در مرحله دوم ساخت و تکمیل سه هزار کیلومتر راه روستایی در سطح کشور تا پایان دولت تدبیر و امید تاکید دارد، اکنون به پیشرفت بیش از 60 درصدی رسیده است.

سازمان راهداری ذیل این طرح، روستاهایی که در طی این سال ها به آنها توجه نشده بود را شناسایی کرده تا با ماشین آلات راهداری ساخت آنها آغاز شود.

تا تابستان سال گذشته بیش از 5 هزار کیلومتر راه روستایی در دست ساخت با پیشرفت فیزیکی 10 تا 90 درصدی نیمه کاره وجود داشت که بیشتر این طرح ها زیر 50 درصد به پیشرفت فیزیکی رسیده بودند.

بین هشت تا 9 هزار دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری جزو امکانات دولت است که 1500 دستگاه برای این طرح در نظر گرفته شد.

با تصمیم سال گذشته دولت، 180 اکیپ راهسازی از مردادماه مشغول اجرای این طرح ها شده است.

تعداد کل پروژه های افتتاحی امروز 324 محور روستایی به طول یک هزار و 50 کیلومتر است که با اعتبار هزینه شده پنج هزار و 580 میلیارد ریال ساخته شده است.

بخش دیگری از افتتاحیه های امروز مربوط به حوزه نگهداری راه است. بر این اساس 350 محور روستایی به طول یک هزار و 376 کیلومتر تحت پوشش قرار می گیرد.

مجموع پروژه ها در بخش ساخت و نگهداری راه های روستایی شامل 674 طرح است که طول آنها به دو هزار و 500 کیلومتر می رسد. مجموع اعتبار هزینه شده نیز 9 هزار و 600 میلیارد ریال است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افتتاح-2-هزار-و-500-کیلومتر-راه-جدید-روستایی.bos