شماره: 446230 تاریخ : 1397/10/26-07:46:51

با حضور وزیر راه و شهرسازی در بندر امام خمینی( ره) صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری 8 پروژه سرمایه گذاری و عمرانی

با حضور محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی و بهره برداری پروژه های مختلفی در زمینه سرمایه گذاری و عمرانی به ارزش 7044 میلیارد ریال در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره) آغاز شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، امروز و با حضور محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه  در بندر امام خمینی( ره) عملیات اجرایی و بهره برداری 8 پروژه در زمینه سرمایه گذاری و عمرانی به ارزش 7044 میلیارد ریال در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره) آغاز کردند.

وزیر راه و شهرسازی با حضور در بندرامام خمینی(ره) و بازدید از فعالیت های جاری و روند پیشرفت پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری بخش های دولتی و سرمایه گذاری، با مدیران بنادر خوزستان و مدیران شرکت های فعال در این بنادر دیدار و گفت و گو کرد.

در این بازدید پروژه های که در ادامه می آید از سوی وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی خود را آغاز کردند.

آغاز عملیات اجرایی احداث  مجتمع خدمات رفاهی و اداری

این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش 529 میلیارد ریال با هدف ارائه خدمات رفاهی به جامعه دریایی و بندری و مردم منطقه و ایجاد 100 فرصت شغلی مستقیم احداث می شود.

آغاز عملیات اجرایی پروژه تعمیرات  اساسی جاده دسترسی مجتمع بندری امام خمینی(ره)

این پروژه با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال و با هدف مرمت و بهسازی مسیر دسترسی با ایجاد 65 فرصت شغلی در این مجتمع بزرگ بندری آغاز می شود.

بازدید  از کارخانه خوراک دام و طیور

این کارخانه  به مساحت 3 هزار مترمربع  با تولید سالانه 240 هزار تن  خوراک دام  و طیور  تأثیر بسزایی  در کاهش وابستگی  به منابع خارجی  و خروج  ارز از کشور و ایجاد  ارزش افزوده  ایفا می کند.

آغاز عملیات اجرایی کارخانه بایواتانول

این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش 5460  میلیارد ریال با هدف ایجاد ارزش افزوده از غلات و تولید سوخت پاک احداث و زمینه اشتغال 95 نفر فراهم خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی کارخانه فرآوریو بسته بندی سویا 

این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی با هدف ایجاد استقرار صنایع  تولیدی و ارزش افزوده مرتبط باغلات و ایجاد شهر لجستیک غلات در این مجتمع بزرگ بندری  به ارزش 121 میلیارد ریال ضمن  ایجاد  40 فرصت شغلی جدید احداث  می شود.

بازدید از کارخانه روغن کشی

این کارخانه  به مساحت 34 هزار متر مربع به همراه 63 مخزن به ظرفیت 132 هزار تن و 48 سیلو به ظرفیت 400هزار تن زمینه لازم را برای خودکفایی کشور در زمینه تولید روغن خوراکی و کنجاله خوراک دام فراهم  می آورد.

آغاز بهره برداری از انبارهای چند منظوره نگهداری کالا

این پروژه با هدف افزایش ظرفیت انبارش و نگهداری کالاهای اساسی با سرمایه گذاری شرکت تی تی گستران شمال  ضمن ایجاد  30 فرصت شغلی جدید در این مجتمع بزرگ بندری به بهره برداری می رسد.

آغاز بهره برداری از انبارهای چند منظوره نگهداری کالا

این پروژه به ارزش 133 میلیارد ریال با هدف افزایش ظرفیت انبارش و نگهداری کالاهای اساسی با سرمایه گذاری شرکت سازه پایدار راوند ضمن ایجاد  20 فرصت شغلی جدید در این مجتمع بزرگ بــندری به بهره برداری می رسد.

آغاز بهره برداری از انبارهای چند منظوره نگهداری کالا

این پروژه به ارزش 181 میلیارد ریال با هدف افزایش ظرفیت انبارش و نگهداری کالاهای اساسی با سرمایه گذاری شرکت دانه طلایی آمل  ضمن ایجاد 30 فرصت شغلی جدید در این مجتمع بزرگ بـــندری به بهره برداری می رسد.

بازدید از پروژه احداث  سیلوی غلات  150 هزار تنی

این پروژه با سرمایه گذاری شرکت نظم آفرینان صنعت سهند درمساحتی معادل 74 هزار مترمربع  ضمن احداث سیلوهای نگهداری غلات به ظرفیت 150 هزار تن  زمینه لازم  را برای تخلیه و بارگیری غلات را به صورت مکانیزه  فراهم می سازد.

بازدید از پایانه ریلی

این پایانه ریلی در مساحتی معادل 30418 مترمربع ضمن برخورداری از خطوط ریلی و تأسیسات  بارگیری ریلی و کامیونی  و 12 سیلوی غلات به ظرفیت 50هزار تن و 4800 متر مربع انبار پشتیبانی  زمینه  را برای تخلیه و بارگیری مکانیزه غلات فراهم کرده است.

آغاز بهره برداری  از مخازن نفتی 

این پروژه با سرمایه گذاری  بخش خصوصی با هدف افزایش ظرفیت و انبارش نگهداری فرآورده های نفتی به ارزش 93 میلیارد ریال ضمن فراهم ساختن 20 فرصت شغلی  در این مجتمع بزرگ بندری  به بهره برداری می رسد.

بازدید از پروژه تعمیرات اساسی اسکله های 27 الی 34

در جریان تعمیرات اساسی اسکله های 27 الی 34 این مجتمع بزرگ بندری  ضمن ایجاد 250 فرصت شغلی جدید، ظرفیت باربری اسکله به 80 هزار تن  و توان و ایمنی پهلوگیری کشتی ها افزایش می یابد.

بازدید از پروژه لایروبی خورموسی

با انجام لایروبی کانال خورموسی ضمن ارتقای ایمنی دریانوردی در این آبراه استراتژیک ظرفیت شناورهای ورودی افزایش و حمل و نقل دریایی در آن توسعه خواهد یافت. 

در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره)  بهره برداری از  4 پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش 634 میلیارد ریال  و عملیات اجرایی 3 پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی و یک پروژه سرمایه ای با اعتبارات دولتی جمعا به ارزش 6410 میلیارد ریال آغاز شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اغاز-عملیات-اجرایی-و-بهره-برداری-8-پروژه-سرمایه-گذاری-و-عمرانی.bos