شماره: 510332 تاریخ : 1399/01/17-04:58:13

اطلاعیه اتاق بازرگانی کشاورزی تهران در ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بنگاه‌های اقتصادی

آغاز به کار مجدد بنگاه ها و ضرورت انجام اقدامات حفاظتی و بهداشتی

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با توجه به شروع تدریجی فعالیت بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی در اطلاعیه‌ای که با همکاری کارشناسان تدوین شده است، از اقدامات ضروری بهداشتی آغاز به کار مجدد بنگاه‌ها نوشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از اتاق تهران، اتاق بازرگانی تهران که در روزهای گذشته گام دوم اقدامات خود در مقابله با کرونا را در حوزه حمایت از کسب‌وکارها و بازگشت به کار تدریجی و براساس اولویت رشته فعالیت‌های مختلف اقتصادی نشست‌هایی را برگزار کرده است، در اطلاعیه‌ای از بنگاه‌های اقتصادی خواست آغاز به کار مجدد، یا ادامه کار و فعالیت خود را، کاملا منطبق بر اصول و پروتکل‌های محافظتی و بهداشتی پیش ببرند.

اتاق تهران در این اطلاعیه هفت بندی با اشاره به لزوم آموزش اقدامات ضروری بهداشتی به کارکنان، عنوان کرده است که بنگاه‌ها باید پروتکل‌های مقررات و راهنمای کار را که توسط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و درمان تدوین شده است، دریافت کرده و مدنظر قرار دهند.

(پروتکل‌های مربوط به کارگاه‌ها و بنگاه‌های تولیدی را می‌توانید اینجا در سایت اتاق تهران دریافت کنید.)

متن کامل اطلاعیه اتاق تهران به شرح زیر است:

اعضای محترم اتاق تهران

با سلام و احترام، با توجه به آغاز فعالیت‌های اقتصادی در سال جدید، پروتکل پیشنهادی فعالیت در واحدهای صنعتی، خدماتی و معدنی استان به شرح زیر اعلام می‌شود. امید است توجه فعالان اقتصادی به موارد ذیل از بروز مشکلات آتی در خصوص توسعه و شیوع بیماری کرونا و تبعات اداری آن جلوگیری کند:

1-ابتدا باید فرض کرد همه همکارانی که بعد از تعطیلات به محل کار می‌آیند ناقل یا مبتلا به کرونا هستند. (مگر به مرور خلاف آن به روش‌هایی که در ادامه می‌آید به اثبات برسد.)

2-کلیه پرسنل بهتر است فرم خوداظهاری را که شامل سوالات مندرج در سایت salamat.gov.ir  است، در حضور نماینده شرکت تکمیل و امضا کرده و تحویل واحد اداری دهند.

3-راستی‌آزمایی تب‌سنجی توسط نماینده شرکت انجام شود.

4-حتما دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده برای مصرف حداقل دو مرتبه در شیفت در اختیار همگان قرار گیرد.

5-در دو هفته اول اجرای طرح، از کمک همکارانی که با سرکشی تمام‌وقت از بروز سهل‌انگاری یا تعمد احتمالی برخی از پرسنل جلوگیری کنند، استفاده شود.

6-کارفرمایان، با ارایه آموزش‌های لازم از نحوه استفاده و تعویض و نیز دوراندازی ماسک و دستکش توسط پرسنل یقین حاصل نمایند. در ادامه توصیه کارشناسی آن است که چنانچه مسائل بهداشتی و مراقبتی و حفظ فواصل به ‌درستی انجام شود هرگز یک نفر از کارمندان یا کارگران ناقل یا مبتلا امکان شیوع و ابتلای دیگر کارگران را فراهم نمی‌نمایند.

7-آخرین ویرایش پروتکل‌های مقررات و راهنمای کار در محیط‌‌‌‌‌‌‌‌های کسب‌و‌کار در وب‌سایت «مرکز سلامت محیط و کار» قرار دارد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اغاز-به-کار-مجدد-بنگاه-ها-و-ضرورت-انجام-اقدامات-حفاظتی-و-بهداشتی.bos