شماره: 490249 تاریخ : 1398/06/10-01:06:22

اعلام آمادگی قطعه سازان گیلانی برای داخلی‌سازی ماشین آلات صنعتی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اعلام کرد: صنعتگران و قطعه‌سازان گیلانی به این قدرت و توانمندی رسیدند که آمادگی داخلی‌سازی اغلب ماشین‌آلات صنعتی مختلف را داشته باشند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، فرهاد دلق پوش در بازدید از شرکت های فرهاد دلق پوش قطب سازان صنعت، خزر منبع و آروین دارو در شهرک صنعتی حسن رود انزلی افزود : هر چه در صنعت و تولید متکی بر توانمندی داخلی باشیم ارزشمند و قابل تحسین است و مدیران واحدهای صنعتی کشور و استان در ساخت و تعمیر انواع ماشین آلات می‌توانند از شرکت های موجود در گیلان کمک بگیرند.

وی همچنین در بازدید از واحد تولیدی انواع ماشین آلات و ابرگیربکس های صنعتی و تعمیر انواع الکتروموتور های ولتاژ بالا در انزلی، توانایی و دانش مهندسی این شرکت را قابل تحسین دانست و گفت: با وجود چنین پتانسیل و امکاناتی مدیران واحدهای صنعتی نباید نگران تحریم قطعات ماشین آلات صنعتی خود باشد و این شرکت‌ها به آسانی با قیمت تمام شده کمتر به مراتب بهتر از سازندگان خارجی می‌تواند نیاز آنان را مرتفع نمایند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب و تاکید بر تکیه به توان داخلی تصریح کرد:امروز در شرایط تحریم های همه جانبه چشم امید کشور به صنعتگران توانمند و بومی سازی ماشین آلات با تکیه بر دانش فنی و استعدادهای درخشان مهندسین و تکنسین های داخلی است و شکر خدا گیلانیان باهوش و با استعداد توانسته‌اند از تهدیدها فرصت بسازند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه سامانه‌ای در این رابطه وزارت صمت برای اعلام توانمندی شرکت‌ها در حال ایجاد است گفت: شرکت های توانمند داخلی در آینده نزدیک می توانند با مراجعه به سامانه توان ایران، ثبت نام نموده و توانایی خود را اعلام نمایند تا بررسی و از واردات ماشین آلات و محصولات مشابه به کشور جلوگیری شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اعلام-امادگی-قطعه-سازان-گیلانی-برای-داخلی‌سازی-ماشین-الات-صنعتی.bos