شماره: 449002 تاریخ : 1397/11/27-02:55:35

اعتماد به ظرفیت بخش خصوصی داخلی نخستین اقدام در جهت راه‌اندازی فاز11 پالایشگاه پارس جنوبی

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است باید دلایل نداشتن حمیت در توسعه فاز11 پالایشگاه پارس جنوبی را در مشکلات اقتصادی کنونی کشور، تحریم‌ها و خلف‌وعده شرکت‌های خارجی و بی‌اعتمادی مسئولان به شرکت‌های داخلی دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، احمد مرادی با انتقاد از نیمه‌کاره ماندن توسعه فاز11 پالایشگاه پارس جنوبی، گفت: پالایشگاه پارس جنوبی ظرفیت بالایی در تولید و استخراج نفت و گاز دارد لذا باید در راستای جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی نهفته در فاز 11 به بهره‌برداری هرچه سریع‌تر آن اقدام کرد اما متاسفانه مدیران مربوطه باوجود تلاش‌های بسیار به دلیل عدم اعتماد به توانمندی شرکت‌های داخلی مسیر را اشتباه رفته‌اند!

اعتماد به ظرفیت بخش خصوصی داخلی نخستین اقدام در جهت راه‌اندازی فاز11پالایشگاه پارس جنوبی

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتماد به ظرفیت بخش خصوصی داخلی در حوزه نفت و گاز نخستین اقدامی است که باید در جهت راه‌اندازی فاز 11 پالایشگاه پارس جنوبی انجام گیرد، افزود: اگرچه باید از توانمندهای علمی و تجهیزاتی  شرکت‌های خارجی استفاده کرد اما باید اصل کار در دست مهندسین داخلی باشد تا در صورت انصراف هم‌قطاران خارجی‌شان کارها نخوابد.

وی در حالی که معتقد است حمیت لازم در دولت برای از سرگیری توسعه و تکمیل فاز 11 پالایشگاه پارس جنوبی وجود ندارد، توضیح داد: دلیل نداشتن این حمیت را باید در مشکلات اقتصادی کنونی کشور، تحریم‌ها و خلف‌وعده  شرکت‌های خارجی و بی‌اعتمادی مسئولان به شرکت‌های داخلی دانست.

نامعلومی سرنوشت فاز 11 پالایشگاه پارس جنوبی و سرمایه هزینه شده در آن

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با بیان اینکه پالایشگاه پارس‌جنوبی به‌عنوان مرزی‌ترین فاز گازی ایران و مشترک با کشور قطر باید سریع‌تر از فازهای دیگر توسعه یافته و کارهای مرتبط با حفاری آن انجام شود، اظهار کرد: با این وجود اکنون سرنوشت فاز 11 پالایشگاه پارس جنوبی و سرمایه هزینه شده در آن نامعلوم است و مسئولان فعلا تصمیمی برای توسعه آن ندارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: به گفته وزیر نفت راه‌اندازی هر یک از فازهای پالایشگاه پارس جنوبی سالانه 5 میلیارد دلار درآمد برای کشور به همراه خواهد داشت.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اعتماد-به-ظرفیت-بخش-خصوصی-داخلی-نخستین-اقدام-در-جهت-راه‌اندازی-فاز11پالایشگاه-پارس-جنوبی.bos