شماره: 522705 تاریخ : 1399/09/02-05:25:34

اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی برای تامین نهاده های کشاورزان

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات تا سقف 20 میلیون تومانی "کشاورز کارت" در نظر گرفته شده که به منظور تامین نهاده های کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از وزارت جهاد کشاورزی، روح الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی در نشست خبری امروز یکشنبه 2 آذر که به منظور تشریح مزایای طرح "کشاورز کارت" برگزار شد، اظهار کرد: جامعه کشاورزی با تامین امنیت غذایی یکی از پایه های تاب آوری و حیات کشور هستند و بانک کشاورزی وظیفه دارد از کشاورزان و تولیدکنندگان حمایت کند.

وی افزود: با هماهنگی هایی که با وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی به عمل آمده، بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان اعتبار ارزان در قالب کارت خرید نهاده یا "کشاورز کارت"در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

خدارحمی با اشاره به این که "کشاورزکارت" برای تولید محصولات استراتژیک گندم، جو، دانه های روغنی، پنبه و چغندر پاییزه در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: برخی نهاده ها مانند کود فسفاته و پتاسه به دلیل تغییر ارز ترجیحی به نیمایی، هزینه های تولید را افزایش داده است که با تخصیص کارت خرید نهاده، نقدینگی کشاورزان تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: تسهیلات کشاورزکارت بر اساس تقاضای کشاورزان به ازای هر هکتار زمین زراعی 2 میلیون تومان و تا سقف 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده که برای تامین نهاده های کشاورزی، به خصوص کود پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: سررسید پرداخت این تسهیلات، یک ساله و پس از فروش محصول تسویه می شود.

خدارحمی تاکید کرد: نرخ سود کشاورزکارت، 12 درصد بوده و 6 درصد از مصوبه شورای پول و اعتبار کمتر است.

وی در رابطه با ضمانت دریافت تسهیلات گفت: شرایط دریافت این تهسیلات داشتن یک ضامنِ کشاورز است و به صورت زنجیره ای کشاورزان می توانند برای هم ضمانت کنند.

خدارحمی با بیان این که کشاورزکارت در فروشگاه های خاصی قابل استفاده است و کشاورزان می توانند بذر و سم نیز با این کارت خریداری کنند، خاطرنشان کرد: کشاورزانی که چک برگشتی و یا بدهی بانکی داشته باشند هم می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اعتبار-2-هزار-میلیارد-تومانی-برای-تامین-نهاده-های-کشاورزان.bos