شماره: 521172 تاریخ : 1399/07/21-02:30:08

اصناف مشکلات تامین بودجه و منابع مالی دارند

عضو کمیسیون قوانین و مقرارت اتاق اصناف ایران گفت: امروز با توجه به وضعیت رکود اقتصادی و رشد هزینه ها، اتاق های اصناف، مشکلات تامین بودجه دارند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از اتاق اصناف ایران، عبدالمجیدجلالی افزود: باید راهکار مناسبی برای تامین هزینه های این گروه ها در نظر گرفته، مبالغ ورودی اتحادیه ها متناسب سازی و الگوی رفتاری واحدی در تمامی استان ها اعمال شود، تا اتاق های اصناف برای تامین هزینه های مالی خود با مشکل روبرو نباشند.

وی تصریح کرد: تلاش می شود تا در کمیسیون قوانین و مقررات، مشکلات و دغدغه های اتاق های اصناف و اتحادیه های صنفی را بررسی و به دنبال راهکارهای مناسب برای آن باشیم که بتوان نیازهای جامعه صنفی را برطرف ساخت.

جلالی افزود: مشکلات ناشی از تحریم و شیوع بیماری کرونا نیز باعث کاهش درآمدهای صنفی و رکود بازار شده و اکثر اتاق های اصناف کشور در این زمینه با تنگناهای منابع مالی روبرو شده اند که بر همین اساس نقش کمیسیون قوانین و مقرارت بسیار پر اهمیت است تا با استفاده از تخصص و تجارب افرادی که در این کمیسیون در مسیر تقویت نظارت ها و رفع مشکلات این حوزه گامی مهم برداریم.

وی تاکید کرد: بخش عمده مشکلات پیش روی کسب وکار بنگاه ها و صنوف تولیدی کشور به دلیل موانع قانونی در مسیر تولید، نوسان نرخ ارز و نادیده گرفتن بخش خصوصی است که باید این مسائل از سوی دستگاه های اجرایی مورد نقد و بررسی کارشناسی قرار گرفته و برای رفع آن راهکار اجرایی ارائه داد.

به گزارش ایرنا، چندی پیش رییس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفته بود، اکنون منابع مالی اتاق های اصناف کشور بسیار محدود است و با توجه به شرایط اقتصادی کشور، رکود، تحریم ها و افت فروش بازار اتاق های اصناف درآمدی ندارند و برای پرداخت حقوق پرسنل نیز مشکل دارند.

موسی الرضا غفاریان گفت: راهکارهایی برای تامین منابع مالی و اعتباری اتاق های اصناف ارائه شده، که انتظار می رود بتوان منابع مالی لازم برای اتاق های اصناف پیش بینی شود.

وی افزود: چندین سال است که درآمد حاصله از بازرسی و نظارت اتاق های اصناف و اتحادیه ها به تعزیرات واریز شده و یک سوم از سهم جرایم تعزیرات طبق مصوبه قانون به اصناف داده نمی شود و همین طور سهم یک درهزار اصناف از مالیات تاکنون در اختیار اصناف قرار نگرفته و به خزانه کشور واریز شده است.

غفاریان تصریح کرد: هیات رییسه اتاق اصناف ایران با همکاری کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف باید پیگیر بودجه واحدبازرسی و نظارت باشد و چنانچه نتوانیم منابع مالی برای بازرسی و نظارت تعریف کنیم، اتاق های اصناف کشور برای اداره واحدهای بازرسی و نظارت با مشکل جدی روبرو خواهند شد.

غفاریان افزود: باید مباحثی پیرامون تامین مالی واحدهای بازرسی مورد بررسی این کمیسیون قرار گیرد، زیرا تامین منابع مالی واحدهای بازرسی به یکی از بزرگترین مشکلات واحدهای بازرسی اصناف کشور تبدیل شده و امید است در این دوره از هیات رییسه اتاق اصناف ایران و با تشکیل کمیسیون های جدید از جمله کمیسیون بازرسی و نظارت، مشکلات اصناف به ویژه در حوزه بازرسی و نظارت رفع شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اصناف-مشکلات-تامین-بودجه-و-منابع-مالی-دارند.bos