شماره: 512168 تاریخ : 1399/02/15-05:55:38

آشوبگری استیو بانون؛ آمریکایی تندرو و مخالف سرسخت چین

استیو بانون راستگرای افراطی آمریکایی چندی پیش هنگام مصاحبه با رسانه ها به طرح اتهاماتی درباره مدل مقابله چین با کرونا پرداخت و مدعی شد چین باید مسیولیت اقتصادی همه گیری این بیماری را برعهده بگیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، این مخالف تندروی چین حقایق و قانون را نادیده گرفته و با حرفهای تند و بدون توجه به اخلاقیات قصد دارد به فرافکنی در مورد چین بپردازد و جهان را آشیفته کند.

استیو بانون به عنوان مشاور ارشد سابق رییس جمهور آمریکا نظریات سیاسی بسیار افراطی دارد، وی همیشه به جوسازی و تقابل علاقه داشته و اندیشه نژادپرستی و بیگانه هراسی را تبلیغ کرده است. پس از اخراج از کاخ سفید در اوت سال 2017 وی همچنان اندیشه جنگ سرد را در پیش گرفته و در همه جا تیوری چین هراسی را تبلیغ کرده و قصد دارد با بیانات حیرت انگیز بار دیگر پا بر صحنه سیاسی بگذارد.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، گویا بانون شیوه جدیدی برای پخش ویروس سیاسی پیدا کرده است، او اکنون با بیانات بسیار تند به یکی از شرورترین حمله کنندگان آمریکایی به چین تبدیل شده است. وی در مصاحبه اخیر خود حزب حاکم چین را متهم کرد که قصد دارد شیوع ویروس در چین را کاهش دهد اما به انتقال آن در سایر مناطق جهان توجه نمی کند. او می خواهد با قرار دادن چین و جامعه جهانی در برابر یکدیگر، بهانه‎ای برای باج خواهی از چین دست و پا کند.

 

در حقیقت هر بهانه ای که بانون برای دروغگویی خود بتراشد، با اصول بین المللی منطبق نیست و هیچ استدلال قانونی هم ندارد. سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر خاطر نشان کرده بود چه آنفولانزای H1N1 که سال 2009در آمریکا شیوع یافت و به 214کشور و منطقه سرایت کرد و چه بیماری ایدز که پیش از آن در دهه 1980 در آمریکا شناسایی شد، یا بحران مالی که سال 2008در آمریکا رخ داد و سراسر جهان گرفتار آن شد هیچ کدام باعث نشد جامعه جهانی از آمریکا غرامت بخواهد اما افرادی مانند بانون به چه دلیل می‎خواهند از چین غرامت بگیرند؟

در حال حاضر دانشمندان هنوز در حال تحقیق درباره مسیله منشاء ویروس هستند، همه مردم جهان از این ویروس آسیب دیده اند؛ دشمن آمریکا این ویروس است نه چین.

خنده دار این است که بانون معلم پیشین کاخ سفید خواستار گروگانگیری جامعه جهانی برای محاکمه چین شد،ه است. این جاه طلبی، مضحک‎ترین جوک دنیا به شمار می رود. تیجانی محمد بنده، رییس هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل در همین رابطه گفت که رهبری و شفافیت چین در جریان پیشگیری و مهار شیوع کرونا یک الگو محسوب می شود، کلیفورد لِین، کارشناس بیماری‎های همه گیر در آمریکا گفت، تجربیات و اقدامات چین در زمینه پیشگیری و مهار این بیماری، خلاقانه و آموزنده است و می‎تواند به کشورهای دیگر کمک کند. کوبوس فان اشتادن، کارشناس پژوهشگاه امور بین المللی آفریقای جنوبی اظهار داشت بحران شیوع کرونا موجب شده است همکاری آفریقا با چین نسبت به گذشته نزدیک تر شود....

همه این حقایق ثابت کرده است که چین همراه و شریک سایری کشورهای جهان در پیشگیری و مهار ویروس کرونا بوده است. هیاهوی بانون درباره مقصر شناختن و غرامت گرفتن از چین ، یک بازی سیاسی بیش نیست که تنها هدف آن نیز ایجاد آشوب در جهان است.

در برابر ویروس، چین و آمریکا هر دو سرنشین یک قایق هستند و همکاری تنها گزین? صحیح برای آنهاست. مردم آمریکا باید به خوبی بدانند که اگر از تندروهایی مانند بانون پیروی کنند، وضعیت شیوع ویروس کرونا در آمریکا ممکن است بیش از پیش از کنترل خارج شود و آینده آمریکا را با بحرانی بزرگ مواجه کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اشوبگری-استیو-بانون؛-امریکایی-تندرو-و-مخالف-سرسخت-چین.bos