شماره: 446222 تاریخ : 1397/10/26-07:03:41

در دیدار مدیرکل راه‌آهن قم با استاندار قم مطرح شد:

استفاده مردم از حمل و نقل ریلی، نیازمند فرهنگ‌سازی است

توسعه حمل و نقل ریلی از جمله اولویت‌های مهم دولت است و فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم با مزایای این نوع حمل و نقل ، موجب ترغیب آن‌ها به استفاده بیشتر از قطار می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بهرام سرمست استاندار جدید قم در دیدار مدیرکل راه‌آهن قم، مدیر پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و تعدادی از مدیران این استان، ضمن تأکید بر این مطلب گفت: ارتقاء کیفیت و ایمنی خطوط ریلی موجود و تسریع در اجرای پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان از جمله اولویت‌های اصلی توسعه‌ای استان قم است که نقش موثری در توسعه و پیشرفت استان دارد.

وی با تأکید بر اینکه اولویت توسعه اقتصادی استان قم، گردشگری زیارتی است، افزود: برای رسیدن به این هدف زیرساخت‌های استان قم، از جمله زیر ساخت‌های ریلی باید متناسب با جایگاه و موقعیت آن باشد.

سرمست؛ پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان از جمله طرح‌های ملی خواند و اضافه کرد: این پروژه موقعیت استراتژیک در کشور داشته و نقش قابل توجهی در بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل و رونق گردشگری در استان قم دارد.

استاندار قم خواستار افزایش ظرفیت قطارهای مسافری از مبدأ قم شد و تأکید کرد: مدیران استانی باید نگاه عملیاتی به پروژه‌های عمرانی داشته باشند و جهت اجرای آن‌ها در موعد مقرر جدیت داشته باشند.

گفتنی است پیش از این محسن اعتماد مدیر کل راه‌آهن قم از پیشنهاد راه‌اندازی قطار گردشگری مذهبی برای گردشگران و زائران پاکستانی به وزارت راه و شهرسازی و استانداری قم و راه‌اندازی قطار قم- کربلا خبر داده و تأکید کرده بود که بررسی‌ها حکایت از آن دارد که از راه‌اندازی این قطار استقبال می‌شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/استفاده-مردم-از-حمل-و-نقل-ریلی-نیازمند-فرهنگ‌سازی-است.bos