شماره: 464646 تاریخ : 1398/02/25-05:08:32

استان تهران رتبه دوم نابرخورداری در میان استان های مختلف کشور

رئیس شورای اسلامی استان تهران: استان تهران رتبه دوم نابرخورداری را میان استان های کشور در زمینه های مختلف دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، الهام فخاری رئیس شورای اسلامی استان تهران امروز (چهارشنبه) در جریان امضا تفاهم نامه همکاری با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، با بیان اینکه استان تهران رتبه دوم نابرخورداری را در میان استان های کشور در زمینه های مختلف از جمله سرانه آموزشی و ورزشی دارد، تاکید کرد: یکی از علت های مهم می تواند فقدان در برنامه منسجم مبنی بر آمایش استان باشد که با تشخیص درست مسئله، سازمان مدیریت و برنامه ریزی به خوبی در این مسیر حرکت کرده است.

وی افزود: ارائه و رونمایی سند در جلسات سال 97 استان در محل شورای اسلامی صورت پذیرفت.

فخاری ادامه داد: سازمان مدیرت و برنامه ریزی استان تهران اولین نهادی را که درگیر کرد، شوراها هستند، نقش شوراها در آگاهی مردم و مدیران و نظارت مدوام سند توسعه، بسیار کلیدی است، لذا در بسیاری از مواقع، عدم آگاهی منجر به مصوباتی در شوراها می شود که ممکن است در تعارض با سند توسعه استان باشد.

رئیس شورای اسلامی استان تهران با تاکید بر اینکه این حرکت، یک حرکت علمی و اجرایی است چراکه مبنای شفاف، دقیق و قابل سنجشی خواهد داشت، افزود: احکام برنامه سوم شهر تهران در سال گذشته مصوب شد. از یک جهت باید متاسف باشیم که در خود برنامه تأخیر داشتیم اما از جهت دیگر می توانیم هر نوع تهدید را به فرصت تعبیر کنیم و به عنوان فرصتی برای ارزیابی همخوانی با سند آمایش استان و سند توسعه استان استفاده کنیم. تمام سعیمان را در جهت پیشبرد این همخوانی خواهیم کرد.

فخاری تاکید کرد: برنامه ها نباید با محورهای سند توسعه استان به خصوص سند توسعه شهرستان های مجاور تعارض داشته باشند و اگر تعارضی هم وجود داشت در همین مرحله برطرف و در مسیر مشترک بازنویسی شود.

وی افزود: باید سندهای ملی، توسعه ای و آمایشی دانش مشترک همه مدیران، دستگاه های اجرایی و شوراها باشد، چرا که این درس لازم برای همه ما است.

رئیس شورای اسلامی استان تهران گفت: در هر کشور و ملتی در مسیر توسعه کاستی هایی داش ته است، را کاستی های گذشته اما امروز گام های خوبی برداشته شده است، همچنین برنامه محوری تلاشی است که همه باید به آن پایبند باشند.

وی از فعالان رسانه درخواست کرد به عنوان مطالبه گران و نظارت کنندگان این سند را مطالعه کنند؛ همچنین فرصتی را فراهم شود تا اگر نیاز است فعالان رسانه ای برای آگاهی از این سند آموزش هایی ببینند تا تسلط بهتری پیدا کنند.

فخاری در پایان با تاکید براینکه مبنای برنامه در همه دنیا آمار است، اظهار کرد: به نمایندگی از سایر همکاران در این راستا همراه هستم تا سامانه آماری که پایه ریزی شده است را دقیق تر، به روزتر و منسجم تر بررسی کنیم و مبنای آمار و نه سلیقه برنامه توسعه استان را که الگویی در کشور است پیش ببریم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این اقدام سازمان مدیریت و همکاری های مشترک به توسعه فعالیت های بیشتر سازمان مدیریت و برنامه ریزی منجر شود.

 

 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/استان-تهران-رتبه-دوم-نابرخورداری-در-میان-استان-های-مختلف-کشور.bos