شماره: 512798 تاریخ : 1399/02/24-02:41:09

یک مقام مسئول خبر داد:

استان تهران از بحران فرونشست خارج می شود

با اجرای 4 طرح در قالب دو تصفیه خانه آب، جایگزینی منابع آب زیرزمینی با پساب و تعیین تکلیف چاه های بدون پروانه، فرونشست تهران از حالت بحرانی خارج می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیدحسن رضوی، گفت: با راه اندازی تصفیه خانه هفتم تهران تاکنون 100 حلقه چاه خاموش شده است و با راه اندازی تصفیه خانه ششم تهران نیز تا اوایل تابستان، حدود 100 حلقه دیگر از چاه های آب در ابتدای دشت شهریار خاموش می شود.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با شهرداری تهران برای جایگزین کردن پساب بجای برداشت از سفره های آب زیرزمینی گفت: هم اکنون شهرداری تهران 230 میلیون مترمکعب آب از سفره های آب زیرزمینی برداشت می کند که 200 میلیون مترمکعب آن تا 5 سال آینده با پساب جایگزین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به تعیین تکلیف چاه های بدون پروانه ادامه داد: طبق مجوز صادر شده از سوی وزارت نیرو، چاه های بدون پروانه صنعتی و خدماتی در قالب بخشنامه تخصیص و چاه های خانگی در قالب بخشنامه تغییر کاربری، از شبکه آب شهری به منابع آب زیر زمینی، تعیین تکلیف می شوند.

رضوی با تاکید بر اخطار داده شده به مالکان چاه ها برای مراجعه به شرکت آب منطقه ای تهران گفت: اگر چاه ها شاکی نداشته و یا در حریم چاه های دیگر قرار نگرفته باشند، مجوز آن ها صادر خواهد شد. هم اکنون 10 هزار حلقه چاه آب بدون پروانه در استان و شهر تهران شناسایی شده که 10 درصد از آن ها صنعتی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران افزود: با برنامه ریزی های انجام شده تا 2 سال آینده 300 میلیون مترمکعب و تا 6 سال آینده 500 میلیون مترمکعب برداشت از آب های زیرزمینی با آب های سطحی جایگزین خواهد شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/استان-تهران-از-بحران-فرونشست-خارج-می-شود.bos