شماره: 350034 تاریخ : 1397/03/10-02:39:17

گزارش

استارتاپ های خانگی

امروزه به اقتضای شرایط، مردم به دنبال کسب و کارهای جدید و کم هزینه هستند. در این موضوع استارتاپ ها توانسته اند ج ویژه‌ای در میان مردم داشته باشند زیرا برای استارتاپی شدن تنها به یک ایده خوب و هزینه مناسب با طرح و ایده نیاز است.

بانک و صنعت ؛ در حال حاضر می‌توانید از خانه خود یک کسب و کار جدید راه اندازی کنید و این امر نیازمند تخصص و مهارت های فردی، الگو قرار دادن پیشینه تجارت خانوادگی، کسب اطلاعات لازم در خصوص راه اندازی یک کسب و کار جدید، مشاوره با افراد باتجربه و موفق، توجه به نیاز موجود در بازار، بررسی کسب و کارهای نوظهور در کشورهای دیگر و داشتن انگیزه و شور و هیجان می‌باشد.

شرایط زندگی و اقتصادی به گونه‌ای شده که بیشتر افراد به خصوص خانم‌ها حداقل یک بار به فکر راه اندازی کسب و کار خانگی با سرمایه کم افتاده‌اند. راه اندازی کسب و کار خانگی منافع زیادی از جمله انعطاف پذیری بالا ، توانایی ایجاد برنامه‌ها و ایده‌های خود و حتی معافیت‌های مالیاتی دارد.

البته خانگی بودن کسب و کار به معنای کوچک ماندن و محدود کردن شما نیست. بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا از جمله شرکت های اپل, هرشی و فورد موتور کار خود را از خانه شروع کرده‌اند.  69 درصد از کار آفرینان، کارها و ایده‌های خود را با کسب و کار خانگی آغاز و به قله‌های بلند پیروزی رسیده‌اند.

 

برای رسیدن به موفقیت در استارتاپ خانگی باید مراحل زیر را به خوبی پشت سر بگذارید:

1) سراغ ایده هایی بروید که به دستگاهها و تجهیزات خاص نیاز ندارند

برای این که در ابتدای کار مجبور به سرمایه گذاری زیاد نشوید ، حرفه ای را انتخاب کنید که امکان تهیه ابزارهای آن با حداقل سرمایه ممکن باشد. 

2) شماره تلفن ثابت تهیه کنید

داشتن شماره تلفن ثابت برای شروع کار؛ شماره تلفن ثابتی مختص کسب و کارتان که در صورت زنگ خوردن فقط خود به آن پاسخ دهید .

3) برای تقویت روحیه تیمی ماهی یکی دو بار دور هم جمع شوید 

از آنجا که تهیه و اجاره دفتر کار را حذف کرده ایم، اگر تعداد افراد گروه بیشتر از یک نفر شد، هر یک در منزل خود را انجام می دهند. برای اینکه روحیه تیمی میان اعضا همچنان حفظ شود، ماهی یک الی دو بار دور هم جمع شوید تا به همه یادآوری شود که تنها نیستند و بخشی از یک تیم اید. 

4) تماسهای مشتریان را حرفه ای پاسخ دهید

برای این که به تماس‌های خود حرفه‌ای پاسخ دهید نیازی نیست حتماً اقدام به استخدام منشی کنید تنها باید  بر روی روابط عمومی و سخن گفتن خود تمرکز کنید.

5) انتظار خود را بی‌رودربایستی بیان کنید

برای رهبری تیم مجازی‌تان باید انتظارهای خود را خیلی شفاف به کارکنانتان بگویید. خاطر جمع شوید که کوچکترین سوء تفاهمی در مورد اهداف کسب و کار و انتظارات شما ایجاد نمی‌شود.

6) حرفه‌ای حقوق دهید

پرداخت حقوق باید دقیقاً مطابق با توافق مکتوب میان اعضای تیم کسب و کار خانگی و مدیر تیم باشد. کوچکترین بدقولی از سمت مدیر تیم برای پرداخت حقوق یا دستمزد می تواند اعضا را دلسرد و از مجموعه فراری دهد.

7) بازاریابی چیزی فراتر از پخش تراکت

باید برای جذب مشتری به دنبال روشهای نوین جذب مشتری باشید. زمانی تنها راه تبلیغ و جذب مشتری پخش کردن تراکت بود، اما اکنون با پیدایش شبکه های اجتماعی امکانات فراوانی بدون هیچ هزینه مالی در اختیار کاربران قرار گرفته است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/استارتاپ-های-خانگی.bos