شماره: 520882 تاریخ : 1399/07/15-05:03:52

از کاتالوگ محصولات، فناوری های توسعه یافته و آزمایشگاه های پژوهشگاه فضایی ایران رونمایی شد

به مناسبت گرامی داشت هفته جهانی فضا، از کاتالوگ محصولات و فناور های توسعه یافته پژوهشگاه فضایی ایران و همچنین کاتالوگ معرفی آزمایشگا ه های پژوهشگاه فضایی ایران و پژوهشکده های تابعه رونمایی شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، دکتر علی جعفرصالحی، معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران، ضمن اعلام این خبر گفت: در کاتالوگ محصولات و فناوری های توسعه یافته، برخی از محصولات و فناوری های توسعه یافته توسط پژوهشگاه فضایی ایران در قالب شش گروه شامل المان های "پیشرانش"، "کنترل وضعیت"، "سازه و حرارت"، "تامین توان"، "پردازش و مخابرات" و "غیرفضایی" ارائه شده است.
وی افزود؛ در صفحه معرفی هر محصول، معرفی مختصری از کاربرد، مزایا، مشخصات فنی و متمایز کننده هر محصول ارائه شده و با توجه به تمرکز پژوهشگاه به حوزه سرریز فناوری های فضایی در سایر صنایع؛ به فناوری های کلیدی هر محصول و کاربردهای آن فناوری در سایر صنایع اشاره شده است.
معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران تشریح نمود؛ این کاتالوگ شامل معرفی 50 محصول به همراه 137 فناوری منتخب محصولات ارائه شده است. علاوه بر آن، بخش پایانی کاتالوگ، فهرست کامل تری از فناوری های توسعه یافته پژوهشگاه فضایی ایران را دربرمی گیرد که شامل 69 محصول و 185 فناوری مربوطه است که از این تعداد، 38 محصول دارای گواهی ثبت اختراع و 21 محصول دارای گواهی اعتبارسنجی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران است.
دکتر جعفرصالحی در خصوص کاتالوگ معرفی آزمایشگاه های تخصصی اظهار داشت؛ در این کاتالوگ به "مرکز تجمیع، یکپارچه سازی و آزمون پژوهشگاه" و پژوهشکده های تابعه پژوهشگاه به تفصیل پرداخته شده است. و اطلاعات ارائه شده برای هر آزمایشگاه، شامل معرفی مختصری از زیرساخت، امکانات، تجهیزات، خدمات قابل ارائه و کاربرد این خدمات در سایر صنایع شامل صنایع هوایی، دریایی، خودروسازی، نفت، گاز، نیروگاه و... است.
گفتنی است امروز سه شنبه 15 مهر به مناسبت گرامی داشت هفته جهانی فضا، از این دو کاتالوگ رونمایی شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/از-کاتالوگ-محصولات-فناوری-های-توسعه-یافته-و-ازمایشگاه-های-پژوهشگاه-فضایی-ایران-رونمایی-شد.bos