شماره: 317007 تاریخ : 1396/12/21-04:44:27

دبیر محتوایی هفتمین جشنواره فاوا اعلام کرد:

ارزیابی 350 شرکت در هفتمین جشنواره فاوا

دبیر محتوایی هفتمین جشنواره فاوا از حضور 350 شرکت در هفتمین جشنواره فاوا خبر داد که 74 درصد آن از بخش خصوصی هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، نصراله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر محتوایی هفتمین جشنواره فاوا در مراسم معرفی برگزیدگان این جشنواره با اشاره به اینکه مبادله پیام و دیتا بسیار فشرده و سریع شده است، افزود : این سرعت نشان از این است که تحولات به سرعت در حال وقوع است .

وی با اشاره به زمان تشکیل وزارت ارتباطات تا 2دهه گذشته، تصریح کرد :  تا این زمان مبنای ارتباطات در کشور مبادله صوت بوده است که به تدریج موبایل و از 3 تا 4 سال گذشته نیز مبادله دیتا وارد شده است و هم اکنون هم با پلتفرم های نسل 3 و 4 مواجه هستیم.

جهانگرد تاکید کرد: این مسئله نشان دهنده تحولات بزرگی در فرآیند های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در آینده است و در آستانه یک دگردیسی بزرگ قرار داریم.

دبیر محتوایی هفتمین جشنواره فاوا با بیان اینکه شعار این دوره از جشنواره فناوری اطلاعات، کسب و کارخلاقانه و تولید دانش بنیان است، افزود :  حمایت از استعداد های برتر، گسترش فضای تعامل بین فعالان فناوری اطلاعات، فرهنگ سازی و تحرک بیشتر با ایجاد رقابت از اهداف برگزاری این جشنواره است .

وی با اعلام اینکه در حدود 350 شرکت در ارزیابی هفتمین دوره جشنواره فاوا حضور داشتند، اظهار کرد : در این دوره 74 درصد شرکت های بخش خصوصی و یک چهارم شرکت کنندگان نیز از بخش های دولتی بودند که 24 نفر از نخبگان این حوزه به عنوان داور وظیفه ارزیابی شرکت کنندگان را بر عهده داشتند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات به برگزاری جایزه ملی کیفیت در حوزه ICT  نیز اشاره کرد و افزود : برگزاری این جایزه از این دوره با هدایت سازمان ملی استاندارد به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سپرده شده است .

وی با بیان اینکه در این دوره جایزه کیفیت 16 شرکت حضور داشتند، گفت: این شرکت ها در 7 محور و با 1200 ساعت کار ارزیابی شدند که از هزار امتیاز، بهترین شرکت درنهایت 505 امتیاز را دریافت کرده است .

دبیر محتوایی جشنواره فاوا تصریح کرد : شرکت ها باید امتیاز های 500 به بالا  کسب کنند تا بتوانند در عرصه های جهانی و بین المللی حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تمام FCP  ها در این ارزیابی حضور داشتند، تاکید کرد : 70 درصد شرکت کنندگان در این دوره جایزه کیفیت خصوصی و 30 درصد نیز از بخش دولتی حضور داشتند.

جهانگرد با بیان اینکه از ابتدای برگزاری جایزه کیفیت تاکنون حدود 150 شرکت جایزه کیفیت دریافت کرده اند، تصریح کرد: اما هیچ کدام از این شرکت ها نتوانستند بعد از دریافت جایزه کیفیت در ابعاد دیگر و گام های بعدی نیز موفق به دریافت جایزه شوند که باید در این حوزه تلاش بیشتری انجام شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ارزیابی-350-شرکت-در-هفتمین-جشنواره-فاوا.bos