شماره: 452673 تاریخ : 1398/01/20-05:39:58

وزیر صنعت

ارتقای داخلی سازی قطعات مورد نیاز صنایع مختلف در اولویت قرار گیرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد باید داخلی سازی هر قطعه مورد نیاز صنایع مختلف که امکان ساخت آن وجود دارد، در اولویت کار قرار گرفته و این اقدام به فرهنگ تبدیل شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا رحمانی عصر سه شنبه در گردهمایی قطعه سازان کشور که در هتل المپیک تهران برگزار شد، اصلاح روابط خودروسازان با قطعه سازان را خواستار شد.

واگذاری اموال غیردولتی خودروسازان و شرکت های وابسته آنان از دیگر خواسته های رحمانی بود.
وی اضافه کرد: علاوه بر ارتقای داخلی سازی، امسال باید صادرات بویژه به کشورهای همسایه، افزایش سهم بخش معدن و توجه به بازار و فناوری در اولویت قرار گیرد.
رحمانی یادآوری کرد: ایران سهم 2 درصدی در واردات همسایگان از کشور ما را دارد که رقمی حدود 25 میلیارد دلار است و بیش از نیمی از صادرات غیرنفتی را تشکیل می دهد. 
وی گفت: اگر بتوانیم همین 2 درصد را به چهار درصد افزایش دهیم، به معنای رشد 2 برابری صادرات غیرنفتی و رونق تولید و اشتغال است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: باید داخلی سازی هر قطعه مورد نیاز صنایع مختلف که امکان ساخت آن وجود دارد، در اولویت کار قرار گرفته و این اقدام به فرهنگ تبدیل شود.

به گفته وی، امسال باید همه جهت گیری ها در حمایت از ساخت داخل باشد.

غیرمنطقی بودن بعضی ممنوعیت های صادراتی 

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: بعضی ممنوعیت های صادراتی یا صدور برخی محصولات در گذشته در برخی موارد منطقی نبوده است.
وی از عملکرد قطعه سازان در سال 1397 تشکر کرد که با وجود همه مشکلات و سختی ها اجازه ندادند تولید در این صنعت متوقف شود.
رحمانی یادآوری کرد: در آغاز تصدی اینجانب در وزارت صنعت، ایران خودرو و سایپا در معرض آسیب‌های جدی بودند؛ به طوری که تولید روزانه سایپا 400 دستگاه و ایران خودرو به حدود 800 دستگاه رسیده و خودروهای زیادی کف کارخانه ها مانده بود که نقص قطعه داشت اما در پایان اسفندماه گذشته و با بسته های طراحی شده، مجموع تولید این 2 خودروساز به بیش از چهار هزار دستگاه رسید.
حمایت از خودکفایی و توانمندسازی همه بخش های راهبردی، از بندهای اقتصاد مقاومتی است.
بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال 1392 ابلاغ شد.
سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال 1396 نیز «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 1397 را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.
امسال نیز سال «رونق تولید» نام دارد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ارتقای-داخلی-سازی-قطعات-مورد-نیاز-صنایع-مختلف-در-اولویت-قرار-گیرد.bos