شماره: 349015 تاریخ : 1397/02/27-11:44:34

گزارش

ارایه فناورانه با محوریت فناوری‌های مربوط به صنعت گاز

رویداد ارائه به سرمایه گذاران در نوآوری‌های فناورانه صنعت گاز در بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز پالایش و پتروشیمی

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، در نمایشگاه نفت فرصتی برای مخترعین و نوآوران، پارک فناوری پردیس وشرکت فن بازار ملی ایران ایجاد شده تا بتوانند حاصل دسترنجشان را به دیگران معرفی نمایند.

 اولین سخنران این نشست مهندس صابری معاون فناوری پارک پردیس بود.

وی گفت: پارک فناوری پردیس متولی توسعه و راه اندازی بازار فناوری کشور است. 

معاون فناوری پارک پردیس افزود بحث فناوری، یک موضوع پیچیده است. بحث خرید و فروش تکنولوژی در ایران قضیه‌ای منحصر به فرد است و ما توانستیم با همکاری بورس دارایی فکری در  بورس اوراق بهادار، فروش اوراق دارایی فکری را به طور رسمی آغاز نماییم.

سه ورقه وجود دارد ( ورقه ی اختراع ، ورقه ی طرح و ورقه ی علامت تجاری ) که این اوراق سند رسمی از جانب قوه قضاییه دریافت کرده اند. این سه ورق قابل خرید و فروش هستند.

وظیفه اصلی فن بازار ملی ایران این است که تبادلات فناوری را فراهم کند که این کار را از طریق اطلاع رسانی بر روی وب سایت خود انجام می‌دهد. در این پورتال، هم عرضه کنندگان و هم متقاضیان حضور دارند. از سال 1392 ما سعی کردیم این پلتفورم را در دیگر استان های کشور توسعه دهیم. از زیرساخت های موجود استفاده کردیم و نمایندگی هایی را از طریق سه سازمان ( شرکت شهرک‌های صنعتی ، سازمان‌های جهاد دانشگاهی و فازهای فناوری ) در استان های دیگر ایران تأسیس کردیم، تا کنون نزدیک به 20 استان به جمع ما پیوسته اند.

 

فن بازار ویژه
علاوه بر بحث فناوری، موضوع دیگری نیز به عنوان فناوری تخصصی وجود دارد. یک حوزه تخصصی باید فن بازار ویژه خود را داشته باشد. ما در حال حاضر در حال ایجاد فن بازار تخصصی در زمینه کشاورزی ، سلامت و . . . هستیم. اولین فن بازار تخصصی با همکاری شرکت گاز ایجاد گردید.

در این نشست دکتر پاک سرشت مدیر پژوهش و فناوری شرکت گاز نیز سخنرانی کرد . 

دکتر پاک سرشت اظهار کرد: ما برای خیل عظیم جوانان خود باید شغل ایجاد نماییم. ما برای پاسخگویی به اقتصادمان ، نیازمند یک دیدگاه متفاوت هستیم. اقتصاد و صنعت ما دولتی است.

وی افزود: شناخت بازیگران جدید عرصه صنعت برابر با پاسخگویی به نیازهای صنعت است.

نکته مهم برای ما پیدا کردن الگوی مناسب برای کسب و کار جدید می‌باشد.

وی در پایان از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس تشکر کردند .

 در این نشست 7 ارائه دهنده به معرفی محصولات خود پرداختند. این ارائه حضوری بود و با توجه به کمبود زمان، هر ارائه دهنده زمان داشت تا به یک پرسش مخاطبان پاسخ دهد:

 این هفت ارائه دهنده از بین 25 شرکت کننده انتخاب شدند و معیار انتخاب آنان کیفیت طرح و نیازهای داخلی کشور بود که به اختصار آنها را توضیح میدیم. 

 

شرکت آتیه پردازان شریف 

ارائه دهنده: رییس دپارتمان مواد و انرژی دکتر مصطفایی 

محصول : راپچر دیسک

 

شرکت کنترل پویان

ارائه دهنده: مدیر طرح مهندس دبیرنیا

محصول: شیر کنترل سوخت توربین های گازی قدیمی و جدید

 

شرکت آسال لیزر 

ارائه دهنده: امیرحسین محمودی؛ مدیر عامل

محمودی از یک نوع روش نوین برای تولید محصولات ساخت دست بشر سخن گفت. تولید دیجیتال بین مردم با عنوان پرینت سه بعدی شناخته می شود. پرینت سه بعدی از روزی که به کار گرفته شد تا حالا تقریبا سالی 30درصد رشد داشته و در سال 2015 به 5،5 میلیارد دلار رسید. 

وی گفت پرینتر سه بعدی که ما تولید می کنیم بسیار از نسخه‌های خارجی ارزان‌تر و خدمات پس از فروش مطمئن تری دارد. 

محصول : پرینت سه بعدی

 

شرکت فرادید توربو صنعت 

ارائه دهنده: سعید نوروزی؛ مدیر عامل

محصول: قطعات ماشین های دوار

محصولات ما در صنایع هوایی، ریلی ، دریایی و پالایشگاهی کاربرد دارد ولی این صنعت به دلیل تخصی بودن بیشتر به دیگر کشورها اختصاص دارد و ایران نقش بزرگی در بازار جهانی این صنعت ندارد. اما ما امیدواریم بتوانیم جایگاهی در بازار جهانی قطعات دوار پیدا کنیم.

 

شرکت پرتو پویش 

ارائه دهند: امین شهسواری 

محصول : تعمیر و بازسازی قطعات صنعتی با استفاده از فناوری روکش کاری لیزری

شهسواری گفت: هر نوع تعمیر یا بازسازی دیگری غیر از روش ما ، نه تنها زمان بر و هزینه بر است، بلکه نتیجه خوبی نیز نخواهد داشت. روش ما کاملا جدید است و ما از پودر و لیزر استفاده می کنیم.

 

شرکت آتیه پردازان شریف 

ارائه دهنده: دکتر مهدی شفیعی قاسمی؛ مدیر عامل

مهدی شفیعی گفت: حوزه تخصصی و تمرکز ما آب و انرژی است؛ آب که اکنون معضل کور ماست و امکان دارد تا سال های آینده نیز همچنان معضل بزرگ ما نیز باقی بماند. پس هر کس در این باره تدبیری کند، به کشورش نیز خدمت بزرگی کرده است. همچنین صنایع آبی آینده دار هستند.

محصول: دستگاه الکترولیزر

 

شرکت ایرانیان هیبرید 

ارائه دهنده: سید محمود ریاضی؛ مدیر عامل

محصول: طراحی و ساخت پیگ هوشمند بازرسی خطوط انتقال سوخت


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ارایه-فناورانه-با-محوریت-فناوری‌های-مربوط-به-صنعت-گاز.bos