شماره: 348998 تاریخ : 1397/02/26-05:56:05

رییس سازمان فناوری اطلاعات:

ارایه فاز نخست دولت همراه با 55 خدمت

مهمترین دستاورد دولت همراه بهره وری با استفاده از منابع داخلی است

رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه در فاز نخست دولت همراه 55 خدمت ارایه می شود، گفت: شهروندان، ارزش ها، فناوری و اقتصاد چهار پیشران اصلی دولت همراه هستند که مهمترین دستاوردهای آنها رسیدن به بهره وری با استفاده از منابع داخلی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی و‌اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رسول سراییان رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم بهره برداری از فاز نخست دولت همراه  در آستانه روز ارتباطات یکی از اقدامات توسعه ای مهم را در حوزه زیر ساخت دانست و گفت: در دولت تدبیر و‌امید طی دو سال 330 هزار سایت موبایل نسل سه و‌ چهار راه اندازی شد و سرعت ارتباطات افزایش یافت تا جاییکه بیش از 50 میلیون شهروند ایرانی در شهر و روستا از آن استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه زیرساخت اقتصاد دیجیتال مبتنی بر دسترسی است، افزود: امیدوارم با تعامل با دستگاه های دیگر و‌تعاملات آتی شکل بگیرد.
معاون وزیر ارتباطات و‌فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در تحول و اقتصاد دیجیتال سرمایه گذاری و اجرا توسط بخش خصوصی صورت می گیرد، اظهار کرد: ضمن اینکه ابزار توسط مردم تهیه می شود و دولت فقط مقررات گذاری می کند.
سراییان اولین عامل موفقیت در اقتصاد دیجیتال را مشارکت بخش خصوصی دانست، تصریح کرد: می توان با خدمات دولت همراه در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز خدمات را دریافت کرد و همه مردم را با یک‌ در درگاه آشنا کنیم  و تعداد درگاه ها را از بین می بریم.
رییس سازمان فناوری اطلاعات شهروندان، ارزش ها، فناوری و اقتصاد را چهار پیشران اصلی دولت همراه عنوان کرد و گفت: رفع آلودگی، ایجاد اشتغال، حفظ محیط زیست، رعایت حقوق شهروندی، تولید داخل و مهمتر از همه ایجاد بهره وری با استفاده از منابع داخلی از مهمترین دستاوردهای دولت همراه محسوب می شود تا اقتصاد شکل داده شده و بزرگ شود.
وی با اشاره به اینکه در دولت همراه سه بستر در پلتفرم برای ارایه خدمات طراحی شده است، افزود: سرویس های ساده بر اساس ussd است، سرویس های پیچیده بر مبنای اپلیکیشن و سرویس های تعاملی نیز از طریق پیامک است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در فاز نخست دولت همراه 55 خدمت راه اندازی شد، اظهار کرد: این خدمات از قبیل بیمه تامین اجتماعی، سازمان مالیات و اپراتورهای مخابراتی ارایه می شود که از فردا سرویس ها در اختیار مردم برای استفاده قرار می گیرد.
سراییان با اشاره به اینکه بر مبنای تاکیدات وزیر ارتباطات در ارایه خدمات از ابتدا تا انتها خاطرنشان کرد: ویژگی برجسته در دولت همراه وارد شدن کاربران به آن و گرفتن بقیه خدمات است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای ایجاد دولت همراه 25 سازمان، 120 دستگاه ساعت ها و روزها را وقت صرف کردند تا آنرا آماده کنند، گفت: از آنجاکه سرویس های ارایه شده بومی است لذا هرچه کاربران و مردم با آن بیشتر کار کنند، ایرادات آن گرفته می شود.
وی با اشاره به بررسی الکترونیکی بودن دستگاه ها از سوی سازمان فناوری اطلاعات، افزود: بر این اساس امتیاز عمومی دستگاه ها در این حوزه 62 درصد بوده است.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ارایه-فاز-نخست-دولت-همراه-با-55-خدمت.bos