شماره: 466899 تاریخ : 1398/04/04-03:09:23

مدیرعامل آبفای منطقه 2 تهران خبر داد

ارائه 31 خدمت غیرحضوری به مشترکان و هوشمندسازی شبکه توزیع

مدیرعامل آبفای منطقه 2 شهر تهران راه‌اندازی سامانه دولت الکترونیک و ارائه 31 خدمت غیرحضوری در این سامانه و اقدامات فنی و بهره‌برداری در هوشمندسازی شبکه توزیع و کاهش هدررفت آب را از افتخارات این شرکت در زمینه حفظ منابع آب و خدمت‌گذاری به مردم مناطق زیر پوشش برشمرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، شهریار دبیری ضمن اشاره به محدودیت‌های منابع آب در مقایسه با تراکم جمعیت و رشد توسعه شهری در پایتخت افزود: اصلاح الگوی مصرف و سازگاری با کم‌آبی در همه شرایط و زمان‌ها برای کشور و به‌ویژه در شهر تهران موضوعی راهبردی و نیازمند همکاری و مشارکت رهبران فکری جامعه و اصحاب رسانه است.

در ادامه این نشست معاون مهندسی و توسعه آبفای منطقه2 شهر تهران به تشریح  پروژه فاضلاب در آن منطقه پرداخت و افزود: تعارض تأسیسات و تجهیزات شهری در مسیر خطوط اصلی شبکه فاضلاب تهران از مهم‌ترین مشکلات در روند تکمیل این پروژه در آبفای منطقه 2 است.

ارسلان عسگری در مورد مخازن اضطراری نصب‌شده در پارک‌ها و محلات شهری از جمله پارک فدک در محله نارمک گفت: این مخازن برای دسترسی مردم در محلات شهری به آب شرب سالم در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه تعبیه شده وهم‌زمان با احداث این مخازن شیوه‌های بهره‌برداری و مدیریت آن نیز به تشکل‌های مردم نهاد «میراب»ها آموزش داده شده است.

معاون بهره‌برداری آبفای منطقه 2 شهر تهران در تشریح اقدامات فنی و بهره‌برداری مرتبط با مدیریت مصرف در این منطقه گفت: آبفای منطقه2 شهر تهران برای کاهش هدررفت آب تمهیدات لازم از جمله بازسازی شبکه توزیع و انشعاب‌ها، بازدید و مانور شیرها و تأسیسات بهره‌برداری، زون‌بندی و تنظیم فشار هیدرولیک در شبکه توزیع، کاهش زمان رسیدگی به حوادث و اتفاقات در شبکه، نصب لوازم کاهنده مصرف آب در اماکن عمومی و دولتی را به‌صورت مستمر برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.  

فرهاد فرشین افزود: طی سال‌های 1391 تا کنون میزان هدررفت آب در شبکه زیر پوشش این شرکت  از 26,5 به کم‌تر از 19.7 درصد کاهش یافته که این اقدامات همراه با اقدامات فرهنگی و آموزشی حوزه روابط عمومی در ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب همراه بوده است.  


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ارایه-31-خدمت-غیرحضوری-به-مشترکان-و-هوشمندسازی-شبکه-توزیع.bos