شماره: 491862 تاریخ : 1398/07/17-12:24:04

در ضیافت شام سفارت ایران مطرح شد؛

آذری جهرمی: سفر به ایروان با توجه به دیدارها و تفاهمات موفقیت‌آمیز بود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سفر به ایروان و حضور در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات و نمایشگاه تخصصی ارمنستان را با توجه به دیدارها و تفاهمات انجام‌گرفته موفق ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی به همراه هیئت همراه و نمایندگان استارت‌آپ‌های ایرانی شرکت‌کننده در نمایشگاه تخصصی ارمنستان در ایروان، شامگاه سه‌شنبه شانزدهم مهرماه در ضیافت شام به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان شرکت کردند.

در ابتدای این ضیافت، سید کاظم سجادی سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ایروان، ضمن خوشامدگویی به مهمانان، تحولات و فرصت‌های موجود در روابط ایران و ارمنستان را تشریح کرد.

سپس آذری جهرمی برنامه‌های وزارت ارتباطات در گسترش روابط با کشورهای همسایه و ازجمله فرصت‌های همکاری با ارمنستان در بخش فناوری اطلاعات را تشریح کرد و سفر هیئت ایرانی به ایروان برای حضور در  اجلاس جهانی فناوری اطلاعات و نمایشگاه تخصصی ارمنستان را با توجه به دیدارها و تفاهمات متعدد در جریان این سفر موفقیت‌آمیز دانست.

پس از صرف شام، نمایندگان استارت‌آپ‌های ایرانی، در نشستی مفصل و صمیمی به تشریح نتایج سفر خود به ایروان پرداختند و درباره رفع برخی موانع فعالیت بین‌المللی خود با وزیر و مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رایزنی و هم‌فکری کردند.

محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه در رأس هیئتی متشکل از 20 استارت‌آپ ایرانی به ارمنستان سفر کرد. شرکت در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات (2019WCIT-)، حضور در نمایشگاه تخصصی کشور ارمنستان (2019Digi Tec Expo)، دیدار با نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر؛ تگران آوینیان، معاون اول نخست‌وزیر و هاکوپ آرشاکیان وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات ارمنستان و سایر همتایان خارجی و رایزنی برای ایجاد بازار منطقه‌ای و بین‌المللی برای استارت‌آپ‌های ایرانی ازجمله اهداف سفر وزیر ارتباطات به ارمنستان بود.

نمایشگاه تخصصی Digi Tec ارمنستان از 14 تا 17 مهرماه در محل مجموعه کارن دمیرچیان ایروان و در حوزه‌هایی همچون سیستم‌ها و ابزار IT، راه‌حل‌های شبکه جهانی و نرم‌افزاری، امنیت سایبری، راه‌حل‌های ارتباط از راه دور و شبکه، تکنولوژی موبایل و اپلیکیشن‌ها، طراحی و انیمیشن، فناوری چندرسانه‌ای و بازی، راه‌حل‌های تکنولوژیک برای کسب‌وکار و آموزش فناوری در حال برگزاری است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اذری-جهرمی-سفر-به-ایروان-با-توجه-به-دیدارها-و-تفاهمات-موفقیت‌امیز-بود.bos