شماره: 351941 تاریخ : 1397/04/16-02:35:18

احیای 500 معدن کوچک، 25 هزار شغل ایجاد می کند

رئیس خانه معدن ایران: برنامه احیای 500 معدن کوچک مقیاس، پیامدهایی مانند ایجاد 25 هزار شغل را دربردارد که بیشتر در مناطق محروم این مهم تحقق می یابد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا بهرامن با بیان این مطلب، افزود: طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس، نشانه اعتماد دولت به بخش خصوصی است و ثمره آن را به زودی می بینیم.

وی یادآور شد: طرح اولیه برای این کار، در مدت سه ماه به نتیجه رسید اما کمتر پروژه‌ای را می‌توان یافت که در مدت کوتاه به ثمر برسد و این مهم نشاندهنده اشتغالزایی بخش معدن است.

به گفته وی، امروز تصمیم‌سازان ما در استان‌ها کنار خانه های معدن ایستاده اند و از نگاه معدنکاران بخش خصوصی استفاده می‌کنند. 

رئیس  خانه معدن ایران تصریح کرد: چنانچه به دنبال احیای معادن کوچک هستیم، باید مسیر را برای معادن کوچک و متوسط باز نگه داریم.

وی تصریح کرد: امروز اقتصاد کشور شرایط ویژه و حساسی دارد اما وضعیت کسب و کار با رفع مشکلات تولید، بهبود می یابد.

بهرامن اضافه کرد: اجرای این طرح با همدلی و مشارکت همگانی، دستاوردهای خوبی در پی خواهد داشت و با فعال‌سازی معادن کوچک اشتغالزایی خوبی جریان پیدا می کند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در تازه ترین گزارش خود از وجود بیش از سه هزار و 300 معدن فعال در کشور به همراه حدود 2 هزار معدن در حال تجهیز خبر داد. ایران با وجود 68 نوع ماده معدنی، بین 10 کشور شاخص از لحاظ تنوع این مواد جای دارد.  


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/احیای-500-معدن-کوچک-25-هزار-شغل-ایجاد-می-کند.bos