شماره: 518915 تاریخ : 1399/06/15-12:26:36

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اعلام کرد:

احصای حدود 1300 نیاز با برگزاری نمایشگاه های دائمی ساخت داخل در شهرک های صنعتی

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، بیان کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت داخلی سازی، خودکفایی و قطع وابستگی ها و تأکیدات ایشان در دیدار با هیأت دولت، تا پایان مردادماه امسال نمایشگاه های دائمی ساخت داخل در شهرک های صنعتی 16 استان کشور برگزار شد که یک هزار و 293 نیاز در این نمایشگاه ها شناسایی شد.

به گزارش بانک و صنعت، اصغر مصاحب با بیان این مطلب، افزود: یک هزار و 204 شرکت نیز برای مشارکت در این برنامه اعلام علاقمندی کردند که این شرکت ها نیازهای خود را در حوزه های نساجی، سلولزی، فلزی، قطعات خودرو، آرایشی و بهداشتی، شیمیایی، غذایی، برق و الکترونیک، نفت و گاز، فولاد و صنایع معدنی در معرض دید قرار داده اند.

وی همچنین تصریح کرد: بر اساس اظهارات شرکت های مشارکت کننده در این برنامه، میزان ارزبری نیازهای اعلام شده بیش از میلیارد دلار برآورد شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: برای اجرایی نمودن این برنامه در گام اول 12 استان برای راه اندازی نمایشگاه های ساخت ایران به صورت پایلوت اقدام نمودند و ظرف دو هفته از زمان ابلاغ این ماموریت 11 استان موفق به راه اندازی نمایشگاه نهضت ساخت داخل شدند که پس از آن استان های تهران، خراسان شمالی و جنوبی، کرمان و قم نیز به جمع استانهای دارای نمایشگاه ساخت داخل پیوستند و سایر استانها در حال تجهیز و پیاده سازی برنامه هستند.

مصاحب در خصوص کارکرد این نمایشگاه، تصریح کرد: در ابتدا شرکت های تولیدی و واحدهای صنعتی که بخشی از مواد اولیه و یا قطعات مورد استفاده در تولید خود را از طریق واردات تامین می نمایند، شناسایی شده و با موافقت آنها قطعات و موارد مورد بحث در اختیار شرکت های استانی تابعه سازمان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: نمایشگاه های مورد نظر در مراکز خدمات کسب و کار و فناوری قرار داشته و به صورت دائمی محل رفت و آمد شرکت های تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی کشور می باشد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادامه داد: در گام دوم نیازهای اعلامی شناسایی و فهرست شده و در قالب نمونه محصول و یا قطعه در قفسه های تعبیه شده در نمایشگاه ها چیدمان شد.

مصاحب بیان کرد: پس از مشخص شدن تعداد نیازها و نوع نیازها در رشته صنایع مختلف در گام بعدی واحدهای تولیدی و تامین کننده مواد که قادر به تولید داخل نیازهای احصاء شده باشند، در قالب تورهای نمایشگاهی از این نمایشگاه بازدید به عمل خواهند آورد و در نتیجه پس از اعلام آمادگی برای تامین نیازهای احصاء شده، ذینفعان محصول یا خدماتی نشست های رودروی تجاری(B2B) به صورت حضوری یا ویدوکنفرانسی برای عقد قرارداد با یکدیگر خواهند داشت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/احصای-حدود-1300-نیاز-با-برگزاری-نمایشگاه-های-دایمی-ساخت-داخل-در-شهرک-های-صنعتی.bos