شماره: 520840 تاریخ : 1399/07/15-12:30:59

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اعلام کرد:

احراز رتبه اول صندوق ضمانت صادرات ایران در بین کشورهای اسلامی طی 2 سال پیاپی

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اعلام کرد: صندوق ضمانت صادرات ایران طی 2 سال پیاپی در بین کشورهای اسلامی و منطقه در پوشش خدمات حمایتی حوزه صادرات رتبه یک را کسب نمود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، افروز بهرامی افزود: در سال جاری ضریب نفوذ خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران به دلیل توسعه فعالیت ها و متنوع سازی محصولات با رشد چشمگیری معادل استاندارد های کشورهای توسعه یافته گردید و از این حیث بین کشورهای اسلامی و منطقه رتبه اول را کسب نمود.

وی ادامه داد: لازم به توضیح است این صندوق در سال 98 نیز به دلیل رشد 200 درصدی عملکرد در بین کشورهای اتحادیه امان رتبه اول را کسب نمود که به همین خاطر برای نخستین بار کرسی ریاست هیات مدیره اتحادیه امان به عنوان یکی از بزرگترین تشکل های بیمه اعتبار صادراتی به مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران واگذار گردید.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: این درحالی است که رقبای این صندوق دربین کشورهای اسلامی نظیر کشورهای ترکیه با سرمایه 2 میلیارد دلاری و عربستان با سرمایه 4 میلیارد دلاری به چشم می خورند.

بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار صادرات با حمایت های صندوق

بهرامی در پایان بیان کرد: در پنج ماهه اول سال 99، بالغ بر 10 میلیارد و 870 میلیون دلار صادرات غیرنفتی کشور بوده که حدود یک میلیارد و 300 میلیون دلار آن از طریق صندوق ضمانت صادرات و حمایت های آن انجام شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/احراز-رتبه-اول-صندوق-ضمانت-صادرات-ایران-در-بین-کشورهای-اسلامی-طی-2-سال-پیاپی.bos