شماره: 447247 تاریخ : 1397/11/07-04:10:18

دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از مراکز تحقیقات کشاورزی استان البرز:

آثار تحقیقات کشاورزی باید در امنیت غذایی مردم متبلور شود

دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، پس از بازدید از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران در کرج، از موسسه تحقیقات واکسن‌ و سرم‌سازی رازی هم بازدید و در جمع پژوهشگران و کارکنان این موسسه سخن گفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر نوبخت با تأکید بر این نکته که سازمان برنامه و بودجه کشور به دنبال افزایش و تقویت بودجه تحقیقات کشاورزی است، گفت: البته سامان دادن تشکیلات موازی و تکراری ضروری است، اما روح و مضمون تبصره 21 لایحه بودجه سال 1398 کل کشور، گویای نگاه و نگرش بلند دولت به بودجه‌های تحقیقاتی است.

وی با بیان این‌که آنچه در بخش کشاورزی انجام شده، قابل تحسین است، اظهار داشت: ما هم پشتیبانی‌های مالی و اعتباری را در این زمینه کامل می‌کنیم تا به امید خداوند متعال، آثار تحقیقات کشاورزی در امنیت غذایی مردم بروز و ظهور ملموس و موثری داشته باشد.

دکتر نوبخت استان البرز را قطب کشاورزی و صنعت کشور خواند و گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی و پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، دو مجموعه قدیمی و ارزشمند در بخش تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی است و من به دلیل اهمیتی که این مجموعه‌ها دارند، برای بار دوم از این مجموعه‌ها بازدید کردم.

در جریان این بازدید، دکتر عزیز‌الله شهبازی استاندار البرز در سخنان کوتاهی اظهار داشت: آقای دکتر نوبخت با وجود مشغله زیاد و وقت محدود، به مدت نیم‌روز از موسسه‌های تحقیقات کشاورزی این استان بازدید کردند و با بزرگواری و سعه‌صدر، شنوای دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات پژوهشگران ارزشمند استان البرز شدند و من به نمایندگی از مدیران استان از ایشان و هیأت همراه قدردانی می‌کنم.

شایان ذکر است که موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، مجموعه‌ای از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است که در 16 دی ماه 1303 و با تصویب مجلس شورای ملی وقت، با عنوان موسسه دفع آفات حیوانی و سرم‌سازی تأسیس شد و این موسسه در شهرهای کرج، مشهد، اهواز، مرند، شیراز، کرمان و اراک فعالیت دارد.

این موسسه اکثر واکسن‌های مورد نیاز دامی و انسانی کشور را تولید کرده و ضمن جلوگیری از وابستگی و خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور، همه ساله ده‌ها مقالع علمی و تحقیقاتی به مجامع معتبر علمی داخل و خارج کشور تقدیم می‌کند.

موسسه رازی به دلیل حجم تولید، تنوع محصول و وظایف محول، در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر و در جهان کم‌نظیر است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اثار-تحقیقات-کشاورزی-باید-در-امنیت-غذایی-مردم-متبلور-شود.bos