شماره: 987 تاریخ : 1390/04/21-12:00:00

نام بیمه خدمات درمانی تغییر می کند

مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی کشور از تغییر نام سازمان بیمه خدمات درمانی به "سازمان سلامت بیمه ایرانیان " خبر داد.

 به گزارش روز سه شنبه شبکه تحلیلی، خبری بانک و صنعت :رحمت‌الله حافظی اظهار داشت: طبق قانون پنجم توسعه ذکر شده که تمام بیمه‌ها باید در ذیل سازمان خدمات درمانی قرار گیرند و در حال حاضر این سازمان زیر نظر وزارت رفاه و تامین اجتماعی است.
وی تصریح کرد: با ایجاد این تغییر رویه، سازمان خدمات درمانی نیز به سازمان "سلامت بیمه ایرانیان " تبدیل خواهد شد اما در این مصوبه سازمان تأمین اجتماعی از این تجمیع مستثنی شده است.
مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی کشور گفت: البته باید توجه داشت که این امر تجمیع است نه ادغام، یعنی در عین حفظ استقلال قبلی سیاست‌های واحدی بر آنها اعمال می‌شود.
حافظی افزود: در زمینه خارج شدن تأمین اجتماعی از ذیل وزارت رفاه و تامین اجتماعی و قرار گرفتن آن زیر پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با تلاش همه‏جانبه همکاران ما در جلسات مجلس و توجیه رئیس مجلس و نمایندگان در هفته گذشته این امر از دستور کار مجلس خارج شد.
وی تصریح کرد: همان گونه که ریاست جمهوری در نخستین نشست خبری خود ذکر کردند معوقه‌های دولتی را نباید با لفظ بدهی‌های دولت مطرح کرد چون دولت پولی را از صندوق قرض نکرده است که اکنون بدهکار باشد.
مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی کشور گفت: این معوق‌ها در واقع تعهداتی است که مجاری قانونی بر دوش دولت قرار داده‏اند و نسبت به تأمین هزینه‌های قراردادی دولت باید وارد عمل شد.
حافظی افزود: این تعهدات شامل حق کارفرمایی دولت مانند همه حق بیمه کارفرمایان و کارخانه‏داران و نیز تکالیفی است که از سوی هیئت دولت همچون پرداخت حق بیمه اقشاری مانند قالی‏بافان، رانندگان وسایل نقلیه درون و برون‏شهری و خادمان مساجد بر عهده تأمین اجتماعی قرار داده شده است.
وی تصریح کرد: طبق مصوبه دولت، تأمین اجتماعی مکلف به اجرای آنهاست و دولت بخشی از این هزینه‌ها را در قالب یارانه به سازمان پرداخت می‌کند.
مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی کشور گفت: بدین ترتیب طبق گزارش حسابرس قانونی که مرجع رسمی این کار است تا پایان سال 88 ، 18هزار و 900 میلیارد تومان تعهدات پرداختی دولت بوده و برای سال 89 نیز 5 هزار میلیارد تومان به این مبلغ افزوده شده است.
حافظی افزود: البته باید توجه داشت که در پایان سال‌های 86، 88 و 89 سهام برخی از کارخانجات دولتی برای جبران همین تعهدات به صندوق واگذار شده است.
وی تصریح کرد: اما چون هنوز این سهام قیمت‏گذاری نشده است، نمی‌توانیم ارزش آنها را از میزان تعهدات کل کم کرده و مانده‌ای اعلام کنیم.
مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی کشور گفت: سازمان تصمیم دارد برای خودسازی هرچه بهتر و سریع‌تر قیمت واقعی سهام‌ها را مشخص کند تا میزان واقعی تعهدات پرداخت نشده معلوم شود.
حافظی افزود: در سال جاری نیز از سوی دولت واگذاری سهام برخی دیگر از کارخانجات به ارزش 10 هزار میلیارد تومان پیش‏بینی شده است.
وی تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته از کارخانجاتی که سهام آنها به سازمان واگذار شده، تنها تعداد محدودی کارخانه داشتیم که با ضرر روبه‌رو بوده‏اند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/987.bos