شماره: 985 تاریخ : 1390/04/21-12:00:00

خرما شهریور کام بورس کالا را شیرین می کند

مدیر توسعه بازار با بیان اینکه بورس کالا نمی تواند شرکت ها را مجبور به عرضه کند، گفت: به گفته اتحادیه نخل داران از ابتدای شهریور خرما وارد بورس می شود.

 

به گزارش روز سه شنبه شبکه تحلیلی، خبری بانک و صنعت :عباس بنازاده در خصوص عرضه خرما بیان کرد: خرما در گذشته پذیرش شده و مجوز پذیرش آن نیز لغو نشده است. همچنین، باید تأکید کنم که بورس یک ابزار بوده و نه قدرت دولتی دارد نه می تواند تبلیغ کند، بنابراین هر کالایی که قابل عرضه در بورس باشد ابتدا باید اتحادیه یا سازمان مورد نظر تقاضای خود را ارائه کند  .

وی با بیان اینکه بورس نمی تواند کسی را مجبور به عرضه کند، گفت: رینگ کشاورزی برای عرضه کالاهای استاندار پذیر و غیر استاندارد پذیر آمادگی لازم را دارد و با راه اندازی تابلوی دوم بورس کالا بر اساس قانون، همه محصولاتی که قابلیت استاندارد پذیری را ندارند نیز می توانند در بورس کالا عرضه شوند .

مدیر توسعه بازار بیان کرد: اتحادیه نخل داران اعلام کرده که قصد دارند از ابتدای شهریور ماه اقدام به عرضه خرما کنند، حتی به آنها نیز اعلام کردیم که حتی در رینگ صادراتی نیز می توانند با هر ارزی عرضه داشته باشند.

درخواست تمدید حضور حقیقی ها تا پایان سال

مدیر توسعه بازار با اشاره به اینکه اتحادیه ها یا سازمان های کشاورزی باید مشتاق به عرضه باشند، بیان کرد: در شش ماه اول سال جاری رینگ کشاورزی اشخاص حقیقی نیز می توانند اقدام به خرید کنند،حتی تقاضای تمدید آن را تا پایان سال را ارائه کرده ایم تا از ۱۰ درصد معافیت مالیاتی نیز برخوردار باشد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/985.bos