شماره: 981 تاریخ : 1390/04/21-12:00:00

26 شرکت پشت درهای بورس قرار دارند

آخرین وضعیت پرونده پذیرش شرکت‌های متقاضی پذیرش در بورس اوراق بهادار حاکی از درخواست شرکت‌های بانک انصار، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت جی، سیمان ممتازان کرمان، ک

 

به گزارش روز سه شنبه شبکه تحلیلی، خبری بانک و صنعت :براساس این فهرست بانک انصار در حال درج، پالایش نفت بندرعباس، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت جی و کارت اعتباری ایران کیش در مرحله درخواست پذیرش هستند. از سوی دیگر سیمان ممتازان کرمان، نفت سپاهان و موسسه اعتباری توسعه در حال تکمیل مدارک هستند.

در این گزارش آمده است: تجارت الکتریک پارسیان در صورت احراز شرط داشتن حداقل 10 درصد سهام شناور آزاد از فهرست نرخ‌های فرابورس ایران به بورس اوراق بهادار تهران منتقل می‌شود  .

همچنین شرکت‌های حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی، سرمایه‌گذاری کشتیرانی و پالایش قطران ذغال سنگ یکی از دو روش زیر را باید انجام دهند  :

افزایش سرمایه تا حداقل تعیین شده برای بازار دوم، خروج درخواست پذیرش از بورس اوراق بهادار تهران و تقاضای پذیرش در فرابورس ایران  .

با توجه به تاخیر در ابلاغ بودجه سال 1390 از طرف شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به شرکت پالایش نفت بندرعباس، تدوین بودجه سال1390 و به تبع آن برنامه کسب و کار و نیز گزارش حسابرسی بودجه به همراه صورت‌های مالی سال 1389 احتمالا تا مرداد سال جاری زمان خواهد برد  .

طبق اعلام واحد پذیرش اوراق بهادار، باوجود پیگیری‌های انجام شده هیچ اقدامی درخصوص آماده‌سازی پذیرش سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ پتروشیمی)   انجام نشده است. براساس این گزارش با توجه به پیگیری‌های انجام شده از موسسه اعتباری توسعه، موافقت افزایش سرمایه تا شش هزار میلیارد اخذ شده و انتظار می‌رود تا پایان مرداد1390 بخش قابل توجهی از فرآیند پذیرش طی شود.

همچنین باوجود آمادگی درج، شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند از فرآیند پذیرش خارج شد و بعید است پرونده پذیرش شرکت‌های پالایش نفت شیراز، کرمانشاه و تهران در آینده نزدیک قابل‌طرح در هیات پذیرش باشد.

مدیریت پذیرش اوراق بهادار، درخصوص درج نام بانک پاسارگاد اعلام کرد: دریافت اظهارنظر بانک مرکزی در خصوص رعایت ضوابط و استانداردهای تعیین شده از جمله ساختار مالی مناسب صنعت بانکداری، ارائه بودجه سال 1390 به سازمان بورس و انتشار در کدال، به روز رسانی دعاوی حقوقی و آخرین وضعیت مالیاتی، ارائه برنامه کسب و کار مصوب هیات مدیره بانک به بورس، واریز بخش اول حق پذیرش، توافق با سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص متن پیشنهادی اساسنامه بانک به منظور تصویب در مجمع اقداماتی است که این بانک باید به این منظور انجام دهد. مدیریت پذیرش بورس اظهار امیدواری کرد: با توجه به پرونده پذیرش شرکت‌ها، تا پایان شهریور ماه سهام شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان، نفت جی، نفت سپاهان، لیزینگ پارسیان و بهمن دیزل در بورس پذیرفته شده و سهام شرکت‌های کشتیرانی والفجر، بانک انصار، بانک پاسارگارد و حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس در بورس عرضه شود.

یادآور می‌شود طبق اعلام مدیریت پذیرش بورس به‌رغم پیش‌بینی‌های انجام شده نظام تهیه شده برای رتبه‌بندی مشاوران پذیرش، به تصویب هیات مدیره بورس نرسید.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/981.bos