شماره: 924 تاریخ : 1390/04/20-12:00:00

قنبری:

افزایش ناگهانی کرایه حمل و نقل عمومی غیرمنطقی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ گران شدن سه باره کرایه حمل و نقل عمومی در هفت ماه به دلیل افزایش بهای سوخت غیرمنطقی و نیازمند بازنگری مجدد است.

 داریوش قنبری"  گفت: تجربه نشان داده پس از هر افزایش قیمت کرایه تاکسی و بلیت مترو شاهد موج گرانی کالا و خدمات در جامعه بوده‌ایم .

نماینده مردم ایلام، مهران، شیروان و چرداول  در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: افزایش قیمت کرایه تاکسی، مترو به طور معمول گرانی دو برابری بسیاری ازکالاها را در پی دارد، بنابراین می توان اذعان داشت تصمیم شورای شهر غیرعقلانی بوده است.

عضوکمیسیون اجتماعی  مجلس شورای اسلامی یادآورشد: هنگامی که نظام نظارتی ارزیابی صحیحی برای تعیین کرایه حمل و نقل در کشوروجود نداشته باشد باید شاهد گرانی‌های ناگهانی این چنینی باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: باید مکانیسمی اتخاذ شود تا تعیین نرخ کرایه‌ها به گونه ای باشد تا هم فشاری بر دارندگان خودرو مردم وارد نشود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد ازافزایش کرایه تاکسی و گران شدن بلیت مترو  افزود: دولت اگر به تعهدات خویش در بودجه نسبت به پرداخت یارانه مترو عمل می کرد ما شاهد رشد ۱۰۰ درصدی قیمت کرایه ها به این صورت نبودیم.

وی اظهار امیدواری کرد: شورای شهر با همکاری شهرداری و دولت به جمع بندی نهایی در خصوص نحوه افزایش قیمت کرایه تاکسی و گران شدن بلیت مترو دست یابند.
 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/924.bos