شماره: 899 تاریخ : 1390/04/19-12:00:00

با محاصره آستارا،‌ نکا،‌ ساری، ‌صومعه‌سرا و فومن

پروانه‌های سفید به جان جنگل‌های شمال کشور افتادند

سخنگوی کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان این که جنگل‌ها از مهم‌ترین مراتع و منابع طبیعی کشور برای مهار آلودگی هوا و حفظ گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری هستند،‌ از

 
به گزارش شبکه تحلیلی بانک و صنتعت،"علی‌اصغر یوسف نژاد" ‌افزود: آفت پروانه سفید از منطقه آستارا آغاز و تاکنون در حوالی نکا و ساری نیز مشاهده شده است

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر نتوان به زودی از گسترش این آفت جنگلی پیش‌گیری کرد،‌ کم‌تر از پنج سال آینده باید منتظر زوال جنگل‌های شمال کشور باشیم.

وی ادامه داد: این پروانه سفید آمریکایی، آفت برگ‌خوار درختان جنگلی است و تقریبا تمام درختان پهن برگ جنگلی را می‌خورد اما انجیری، ‌خرمندی، بلوط و راش از جمله مهم‎ترین درختانی هستند که طعمه این آفت غیربومی می‌شوند.

یوسف نژاد تأکید کرد: برگ درختان منبع تولید غذا برای آنها است، بنابراین هنگامی که یک درخت نتواند غذا درست کند، ضعیف می‌شود و آرام آرام مقاومت خود را در برابر آفات از دست می‌دهد و همین زمینه تدریجی زوال درخت را فراهم می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تصریح کرد: این آفت در منطقه صومعه سرا و فومن نیز خسارت بسیاری ایجاد کرده است و در صورت بی‌توجهی مسئولان مربوط، این امکان وجود دارد که آفت در سایر نقاط جنگل‌های شمال کشور نیز گسترش یابد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/899.bos