شماره: 864 تاریخ : 1390/04/18-12:00:00

سادات‌ابراهیمی یادآور شد:

بذرهای نامرغوب علت اصلی خسارت دیدن ذرت‌کاران شوشتری

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس با بیان این که ذرت‌کاران به علت کاشت بذر نامرغوب سالانه خسارت‌های فراوانی را متحمل می‌شوند، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید خسا

 
"سیدمحمد سادات‌ابراهیمی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) با بیان این که چند سالی است که ذرت‌کاران شهرستان شوشتر با خسارت‌های فراوان روبه‌رو شده‌اند، افزود: بیشتر محصول ذرت این کشاورزان به علت بیماری کچلی از بین می‌روند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که مهم‌ترین علت کچلی گرفتن ذرت‌های کشاورزان، فروش ذرت‌های نامرغوب از سوی شرکت‌های خصوصی با نظارت جهاد کشاورزی به کشاورزان است،  تصریح کرد: فروش این ذرت‌های نامرغوب، تولید کشاورزان را حتی به یک سوم رسانده است.

وی با بیان این که ذرت‌کاران شهرستان شوشتر به علت این اعمال ناعادلانه وزارت جهاد کشاورزی بسیار ناراضی هستند، افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید هر چه سریع‌تر برای پرداخت خسارت‌های ذرت‌کاران به علت فروش ذرت نامرغوب اقدامی بکنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، تأکید کرد: ذرت یک محصول استراتژیک به شمار می‌رود و منافع فراوانی دارد و از دست دادن بخشی از تولیدات این محصول برای استان و کشور زیان بار است، از این رو جا دارد مسئولان استان وارد کار شوند تا به یک راه حل اساسی و قابل قبول برای ادامه فعالیت کشاورزان ذرت کار دست یافت.

شهرستان شوشتر به دلیل دارا بودن آب بسیار زیاد و خاک حاصل‌خیز از قطب‌های مستعد کشاورزی در استان خوزستان شناخته شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/864.bos