شماره: 836 تاریخ : 1390/04/18-12:00:00

ضرب سکه به مناسبت ولادت حضرت مهدی عج

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ولادت حضرت قائم (عج) اقدام به ضرب سکه 1.000 ریالی کرد.

 

به گزارش شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت،  در همین رابطه پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی مصاحبه کوتاهی با آقای قیاسوند مدیراداره نشر اسکناس و خزانه در خصوص مشخصات ،  طرح وحجم تولید سکه یادشده ترتیب داده است که در پی می آید .
س: لطفاً درخصوص مشخصات این سکه توضیح دهید.
ج: ابتدا فرارسیدن ماه شعبان و همچنین ولادت حضرت قائم(عج) را تبریک عرض می‌کنم انشاءا.. همه ما بتوانیم از برکات این ماه بهره‌مند شویم.
همانگونه که اطلاع‌دارید قبل از ضرب سکه یاد شده، سکه‌های متنوعی توسط بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت‌های گوناگون از قبیل اعیاد سعید قربان و غدیر، هفته وحدت روز جهانی آمار و سالروز آزادی خرمشهر ضرب شده‌است. ضرب سکه مورد بحث نیز در ادامه همین فعالیت‌هاست. آلیاژ سکه یادبود ضرب شده آلومینیوم برنز است. وزن آن 6/4گرم و قطر آن 23 میلی‌متر و عیار و رنگ این سکه همانند سکه‌های رایج 250، 500و1.000 ریالی است.
س: در مورد طرح رو و پشت سکه توضیح دهید.
ج: برروی سکه، ارزش قانونی سکه و در پشت آن طرحی از گل نرگس به یاد مادر گرامی حضرت حجت(عج) نقش بسته است. در بالای این طرح عبارت نیمه شعبان درج شده‌است.
س: برای تولید چه تعداد از این سکه برنامه‌ریزی شده‌است؟
ج: به همت همکاران عزیز و پرتلاش سازمان تولید اسکناس و مسکوک، برای تولید 60میلیون  قطعه سکه برنامه ر‌یزی شده است که در روز شریف نیمه شعبان و همزمان با تولد حضرت امام زمان(عج) منتشر خواهد شد.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/836.bos