شماره: 833 تاریخ : 1390/04/17-12:00:00

مدیرکل دفتراموربانکی،بیمه و شرکت های دولتی وزارت اموراقتصاد و دارایی:

نقش آفرینی بیمه ها درتامین منابع مالی کشور افزایش می یابد

مدیرکل دفتراموربانکی،بیمه و شرکت های دولتی وزارت اموراقتصاد و دارایی گفت: بیمه ها یکی ازمنابع مهم تامین مالی کشور به شمار می روند و بزودی نقش آنها در این عرصه بیشتر

به گزارش روز جمعه شبکه تحلیلی، خبری بانک و صنعت: علی خورسندیان درحاشیه ششمین همایش سراسری دوروزه ایثارگران که درمشهد مقدس برگزار شد ضمن بیان این مطلب،افزود:دولت، بانک ها،سرمایه گذاران داخلی و خارجی،بورس و بیمه ها اصلی ترین منابع مالی رشد و توسعه اقتصادکشورها هستند .
وی افزود: این درحالی است که درکشور ما این نقش تنها برعهده بانک هاگذاشته شده و ما درحال حاضر بانک محورهستیم.
به گفته وی برای رشد توسعه اقتصادی کشورمنابع بانک ها به تنهایی کافی نیست و باید هرچه سریع تراز منابع سایرحوزه ها برای دستیابی به این مهم بهره گرفت.
مدیرکل دفتر بانک، بیمه وشرکت های دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد: برهمین اساس کارشناسان این وزارتخانه درحال تدوین برنامه وراهکارهای چگونگی مشارکت این بخش ها درتوسعه اقتصادی کشور بوده و بزودی این موضوع پس از نهایی شدن به دستگاه های ذیربط ابلاغ خواهدشد.
به اعتقاد خورسندیان بیمه ها منابع مالی مناسبی برای مشارکت در توسعه اقتصادی کشور دراختیار دارند و درطی سال های اخیر نیز شاخص توسعه آنها نسبت به سایر حوزه ها بیشتربوده است ازاین رو باید نقش آنها دراین برنامه بسیار پررنگ تر ازگذشته باشد.
به گفته وی بیمه ها در بخش تولید بیمه نامه درسال 89 نسبت به سال قبل تر رشد 27 درصدی داشته که با توجه به سهم بیمه ایران دربازار بیمه ای کشورقسمت اعظم این رشد به این شرکت باز می گردد.
مدیر کل دفتر بانک و بیمه وزارت اقتصاد ودارایی اظهار داشت: این موفقیت درحالی برای این شرکت به دست آمد که تنها 20 درصدکل شبکه نمایندگان فروش بیمه نامه کشور به این شرکت تعلق دارد.
خورسندیان تحول درفرآیندهای تولید بیمه نامه و پرداخت به موقع خسارات شرکت بیمه ایران را پویا تر از سایررقبای خود خواند وافزود: معتقدم رمز موفقیت این شرکت در بازار بیمه ای به این دو عامل باز می گردد و این شرکت را از سایررقبای خود متمایزتر کرده است.
گفتنی است؛ششمین همایش سراسری ایثارگران بیمه ایران پانزدهم تیرماه درسالن کنفرانس بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد.
دراین گردهمایی دوروزه که با محوریت " نقش ایثارگران درجهاداقتصادی " برگزار شدمدیران، کارشناسان وایثارگران این شرکت درچهارکارگروه مختلف مهم ترین عناوین وچگونگی نقش آفرینی ایثارگران برای بهره وری بیشتر این شرکت درسال جهاد اقتصادی را بررسی کردند.
تعدادی از مسوولان کشوری و لشکری دراین همایش حضور داشتند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/833.bos