شماره: 803 تاریخ : 1390/04/15-12:00:00

راه اندازی اولین خودپرداز طلا در فروشگاهی در لندن

استفاده از خودپردازهای طلا، پس از راه اندازی اولین دستگاه خودپردازها در ابوظبی رو به افزایش گذاشته و اکنون قرار است اولین خودپرداز طلای انگلستان نیز در فروشگاهی

به گزارش روز چهار شنبه شبکه تحلیلی خبری بانک و صنعت : طلا به نقل از خبرگزاری مهر، اولین خودپرداز توزیع طلای جهان سال گذشته در هتل پالاس ابوظبی نصب شد و طراح این دستگاه استفاده از آن را در امارات، آلمان، ایتالیا و آمریکا گسترش داد. تا کنون محل قرار گیری این دستگاه ها در هتلهای بزرگی مانند هتل برج خلیفه و یا مکانهای محافظت شده بوده است. اما شهر لندن اولین مکانی است که این خودپرداز طلا را در یک مرکز خرید نصب می کند.

قرار است اولین خودپرداز طلای انگلستان در مرکز خرید وستفیلد لندن نصب شود. متقاضیان می توانند با استفاده از این دستگاه شمشها و سکه های طلا را با قیمتها و وزنهای مختلف سفارش دهند. این دستگاه از طریق شبکه محافظت شده ای به قیمتهای به روز شده بازار طلا دسترسی دارد و هر 10 دقیقه یکبار قیمتهایش به روز می شود.

به مناسبت راه اندازی این خودپرداز شمشهای 2.5 گرمی به عنوان یادبود تولید شده و درون این دستگاه قرار گرفته است که بر روی آن تصویری از نماد لندن حک شده است.

تمامی طلاهای توزیع شده توسط این دستگاه که خود نیز طلایی رنگ است، به همراه یک جعبه هدیه و برگه تضمین پرداخت به متقاضی تحویل داده می شود.

بر اساس گزارش گیزمگ، کاربران می توانند نوع طلای خود را از طریق نمایشگری لمسی که از شیشه ای تقویت شده ساخته شده است، انتخاب کرده و به صورت نقدی یا با استفاده از کارتهای اعتباری هزینه آن را پرداخت کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/803.bos