شماره: 508115 تاریخ : 1398/11/29-01:42:01

علیرغم اپیدمی کرونا

80 درصد کارخانجات دولتی چین تولید خود را از سرگرفتند

کمیسیون دولتی اداره و نظارت بر دارایی‌های چین اعلام کرد بیش از 80 درصد زیرمجموعه‌های تولیدی شرکت‌های بزرگ دولتی چین، که شامل بیش از 20 هزار کارخانه می‌شود، کار خود را دوباره آغاز کرده‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، کمیسیون دولتی اداره و نظارت بر دارایی‌های چین اعلام کرد بیش از 80 درصد زیرمجموعه‌های تولیدی شرکت‌های بزرگ دولتی چین، که شامل بیش از 20 هزار کارخانه می‌شود، کار خود را دوباره آغاز کرده‌اند.

این کمیسیون همچنین اعلام کرد بیش از 95 درصد شرکت‌های بخش سوخت و پتروشیمی، ارتباطات، شبکه توزیع و تولید برق و حمل‌ونقل کار خود را از سر گرفته‌اند. بیش از 80 درصد شرکت‌های بخش معدن، فولاد و تولید تجهیزات به کار بازگشته‌اند.

خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی در گزارش دیگری از تأخیر در بازگشایی برخی از کارخانجات فولکس واگن در چین خبر داد. این خودروساز آلمان اعلام کرده است که در تلاش است تا تولید در کارخانجات مشترک خود با شرکت‌های چینی را به شرایط عادی بازگرداند، اما کارخانه‌های مشترک این شرکت با سائیک موتور چین تا 24 فوریه بازگشت به تولید خود را به تعویق انداخته‌اند. گروه فاو هم اعلام کرد که فعالیت در اکثر کارخانجات مشترک خود با فولکس واگن را آغاز کرده و سایر کارخانجات هم در روزهای آتی به تولید بازمی‌گردند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/80-درصد-کارخانجات-دولتی-چین-تولید-خود-را-از-سرگرفتند.bos