شماره: 781 تاریخ : 1390/04/15-12:00:00

نماینده خلخال:

آبگیری از سد گیوی در گرو اجرایی شدن اعتبارات است

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ، گفت: با اختصاص اعتبارات لازم سد گیوی در شهر ستان کوثر آبگیری می شود،این امر موجب می شود بسیاری از مشکلات کشاورز

 
به گزارش روز چهارشنبه شبکه تحلیلی ، خبری بانک و  صنعت، "بشیرخالقی"  گفت: ما با آبگیری ازسد گیوی می توانیم بسیاری از زمین‌های کشاورزی را احیا کنیم.

نماینده مردم خلخال وکوثر درمجلس، تصریح کرد: مطالعات اولیه  برای آبیاری ۲ هزارهکتاراز اراضی زمین های کشاورزی شهرستان خلخال وکوثرانجام شده است.

وی ادامه داد: با فروش اوراق مشارکت قرار است ۵۰میلیاردریال اعتباربه سد گیوی اختصاص یابد، امیدواریم هرچه سریعتر این اعتبارات اجرایی شود تا آبگیری ازسد گیوی را آغازکنیم.

خالقی افزود: برای احداث شبکه آبرسانی سد گیوی ۹۶میلیاردریال وبرای آبگیری ازسد گیوی ۱۳۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، گفت: با احداث این سد راه ارتباطی خلخال با مرکزاستان قطع می شود، ازاین رو باید هرچه سریعتر جاده خلخال به فیروز آباد که مسیر جایگزین محسوب می شود به اتمام برسد.

شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل واقع شده‌ و مرکز آن شهر خلخال است. این شهرستان از طرف شمال به شهرستان کوثر از طرف شرق به استان گیلان از طرف جنوب به استان زنجان و از طرف مغرب به شهرستان میانه محدود می‌شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/781.bos