شماره: 772 تاریخ : 1390/04/14-12:00:00

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی:

نهضت کاهش قیمت تمام‌شده عملیاتی می‌شود

پس از تصویب کلیات طرح نهضت کاهش قیمت تمام شده در کمیسیون اقتصادی دولت، مقرر شد تا پایان سال 1391، 30 دستگاه اولویت‌دار نسبت به اجرای نهضت کاهش قیمت تمام‌شده اقد

 به گزارش شبکه تحلیلی، خبری بانک وصنعت ،رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: پس از تصویب کلیات طرح نهضت کاهش قیمت تمام‌شده در کمیسیون اقتصادی دولت، مقرر شد تا پایان سال 1391، 30 دستگاه اولویت‌دار نسبت به اجرای این طرح اقدامات لازم را انجام دهند.
مهدی فتح‌اله ادامه داد: میزان اثربخشی بر قیمت تمام شده مهمترین شاخص تعیین دستگاهای اولویت‌دار برای اجرای این طرح بوده است.
فتح‌اله افزود: با تاکید وزیر بازرگانی برای تحقق و اجرای هرچه سریعتر این طرح‌، برنامه‌های تدوین شده با جدیت دنبال می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به همسو بودن این طرح با قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، هماهنگی‌های لازم با کارگروه طرح تحول صورت گرفته تا برنامه‌های در دست اجرا مکمل قانون هدفمندی باشد.
رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی با بیان این مطلب که در حال حاضر میزان بهره‌وری در کشور بسیار پایین است تصریح کرد: با اجرای این طرح می‌توان ضمن افزایش بهره‌وری و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود، قدرت رقابت محصولات داخلی را نیز بالا برد.
فتح‌اله، تامین منابع مالی را یکی از الزامات اجرای این طرح دانست و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که در این موسسه پی‌گیری می‌شود، طرح آمایش تجاری است که یکی از اولویت‌های وزارت بازرگانی در سال نیز محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر عزم جدی وزارت بازرگانی برای توسعه زیرساختهای تجاری کشور و حمایت‌های نمایندگان مجلس از طرح آمایش تجاری گفت: با اجرای این طرح دستیابی به اهداف ترسیم شده در سند چشم‌انداز و رسیدن به توسعه پایدار تسهیل خواهد شد.
مهدی فتح‌اله، در پایان برگزاری جشنواره ملی کاهش نهضت قیمت تمام شده را از برنامه‌های در دست اقدام موسسه مطالعات اعلام کرد و ادامه داد: این جشنواره در شهریور ماه سال جاری، با حضور 60 بنگاه اقتصادی و صنعتی به منظور اشتراک‌گذاری تجارب در زمینه کاهش قیمت تمام شده برگزار می‌شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/772.bos