شماره: 761 تاریخ : 1390/04/14-12:00:00

معاون وزیر نفت خبر داد:

افزایش تولید روزانه 1.8 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در مهر ماه

تهران- معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش تولید 1.8 میلیون لیتری بنزین پالایشگاه تهران با بهره‌برداری از طرح بهینه‌سازی و بنزین‌سازی در اوای

  به گزارش روز سه شنبه شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت، به نقل از   پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نفت(MOP)، مهندس علیرضا ضیغمی با اشاره به این که با حمایت بانک‌های داخلی و فشرده کردن کار پیمانکاران طرح توسعه پالایشگاه شهید تندگویان تهران تصریح کرد: خرداد امسال مراحل نصب این پروژه انجام شد.

وی با بیان اینکه به‌این ترتیب با راه‌اندازی این پروژه در بخش بنزین‌سازی حدود 1.8 میلیون لیتر افزایش تولید بنزین در این پالایشگاه خواهیم داشت، افزود: با بهره‌برداری رسمی از این پروژه، بنزین و گازوییل با استاندارد یورو 4 در پالایشگاه شهید تندگویان تولید و سوخت مورد نیاز تهران و برخی از کلانشهرها از فرآورده‌های تولیدی این پالایشگاه با استاندارد روزآمد اروپا تامین خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در ادامه توضیح داد: با اجرایی‌شدن طرح‌های بنزین‌سازی و بهینه‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان، گوگرد موجود در نفت‌گاز جداسازی شده، برای صادرات به ماهشهر انتقال داده می‌شود.

آخرین وضعیت تعویض خطوط لوله در استان تهران

وی با اشاره به تعویض خطوط لوله انتقال در استان تهران خاطر نشان کرد: در حال حاضر یکی از این خطوط لوله در مدار تولید قرار گرفته است و ما امیدواریم شهرداری‌های مناطق مختلف استان تهران همکاری‌های لازم را به منظور تسریع در تعویض خطوط لوله باقی مانده انجام دهد.

کمبود جایگاه بنزین در کلان‌شهرها نداریم

مهندس ضیغمی با بیان اینکه در کلان‌شهرها در رابطه با تعداد جایگاه‌های بنزین کمبودی وجود ندارد، گفت: در این رابطه همچنین از استاندار و دیگر مقامات استان تهران و کلان‌شهرها درخواست می‌کنیم زمین با قیمت مناسب در اختیار جایگاه‌داران قرار دهند تا بخش خصوصی نیز بتواند در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.

وی درخصوص جایگاه‌های سی.ان.جی نیز اظهار داشت: از شهرداری‌ها در خواست کرده‌ایم اولویت سرمایه‌گذاری‌ها را به ساخت جایگاه سی.ان.جی در کلان‌شهرها دهند و وزارت نفت نیز در این خصوص وسایل و تجهیزات رایگان را در اختیار آنها قرار خواهد داد.

 

 

 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/761.bos