شماره: 735 تاریخ : 1390/04/13-12:00:00

با تضعیف ارزش دلار، طلا بازهم قدرت گرفت

تهران - شبکه تحلیلی خبری بانک وصنعت : بهای طلا امروز به دنبال کاهش نگرانی ها در مورد بحران بدهی های یونان و افزایش ارزش یورو و از سوی دیگر ضعیف تر شدن نرخ دلار آمریکا، تا حدودی افزایش یافت.

امروز نرخ طلا ،در بازار استرالیا، با افزایش 0.4 درصد، با نرخ 1491 دلار و 4 سنت در هر اونس معامله شد. قیمت طلا برای معاملات فوری در ماه آگوست در بازار ایالات متحده به 1491 دلار و 80 سنت در هر اونس رسید.

براساس این گزارش، در هفته گذشته بهای طلا در حدود 1 درصد سقوط کرد.
اوضاع نابسامان بازارهای تجاری و سستی وضعیت اقتصادی جهان، باعث شد تا بهای طلا در ماه ژوئن 3.4 درصد افت کند.
پس از اقدامات پارلمان یونان مبنی بر بهبود بحران مالی این منطقه و ریاضت مالی، بخش تولید رشد شگفت آوری در ماه ژوئن کرد و موجب شد تا سرمایه گذاران از بازار طلا به عنوان یک بازار مطمئن و امن تا حدودی فاصله بگیرند، که این موضوع خود، منجر به افت معاملات و نرخ طلا شد.
عده ای از تحلیلگران اعلام کردند: اگر مدیریت پول در ایالات متحده با ضعف طولانی مدت همراه باشد، به زودی شاهد روند صعودی معاملات طلا در بخش کامکس نیویورک خواهیم بود، این در حالیست که اطلاعات کمیسیون معاملات آینده کالاها در بازار آمریکا در روز جمعه اعلام کرده بود، حجم معاملات آینده در ماه گذشته در حدود 3 درصد سقوط کرده بود.
ثابت ماندن نرخ بهره، توسط بانک مرکزی ایالات متحده و کاهش بودجه در این کشور، این احتمال را به وجود آورده تا ارزش دلار به مرور افت کند و به زودی شاهد خروج نرخ طلا از سطح 1500 دلار در هر اونس و سیر صعودی آن باشیم.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/735.bos