شماره: 733 تاریخ : 1390/04/13-12:00:00

هدف جامعه صنعت فرش تولید صادراتی است

تهران - شبکه تحلیلی خبری بانک صنعت : رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان ‌رضوی گفت: مهم‌ترین هدف جامعه هنر و صنعت فرش در خراسان رضوی تولید صادرات‌محور است که موفق بوده‌ایم.

به گزارش روز دوشنبه شبکه تحلیلی خبری بانک و صنعت :  هادی مخملی در مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه فرش دستباف مشهد اظهار داشت: بافندگان خراسان رضوی به لحاظ خلاقیت و نوآوری در طرح‌ها، تولید تابلو فرش و بافت فرش‌های سفارشی ویژه رتبه ممتازی را در کشور دارا هستند و با توجه به برنامه‌های اتحادیه در سال جاری امیدواریم بتوانیم در این زمینه موفق‌تر عمل کنیم.
    رئیس اتحادیه صادر کنندگان فرش دستباف خراسان‌ رضوی تصریح کرد: بافندگان فرش دستباف استان خراسانی رضوی با حفظ اصالت طرح‌های خود، تحولات نوینی را در عرصه فرش دستباف ایجاد کرده‌اند و توانستیم از این تحولات سودمند کمال استفاده را ببریم.
    مخملی افزود: امروزه شاهد تغییر سلیقه‌ها و ظهور خواسته‌های جدیدی در مشتریان هستیم که در مقوله فرش باید این سلایق را شناحته و با ارائه طرح‌های جدید مشتریان را راضی و نیازهای آنان را برآورده کرده و بتوانیم بازار مطلوب خود را ایجاد کنیم.
    رئیس اتحادیه صادر کنندگان فرش دستباف خراسان‌ رضوی با بیان اینکه طراحان و بافندگان فرش دستباف در استان با طراحی‌های جدید و مطابق روز سعی در پاسخگویی به نیاز‌ها و سلایق بازارهای داخلی و خارجی دارند افزود: اصولا تنوع در طرح‌های خراسانی به اندازه‌ای است که همه سلایق داخلی و خارجی را پاسخگو است.
    وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سامانه اینترنتی در واحدهای صنفی تجاری فرش دستباف استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 150 تولید کننده فرش و رسته‌های مرتبط در استان به این سامانه مجهز شده‌اند که اکثرا در حال تجهیز فروشگاه خود بوده و فروشگاه‌های مذکور به صورت 24 ساعته در زمینه فرش دستباف فعال هستند


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/733.bos